Hur berättade ni?
Jag är 20 år och jag och min sambo har varit tillsammans i drygt 5 år. Vi bor på hans gård och jag studerar.
I September fick vi veta att jag är gravid och eftersom jag testade hemma själv så ringde jag min sambo. Han var och arbetade tillsammans med min pappa så när jag berättat för sambon så frågar han om jag vill prata med min pappa. Så det gjorde jag och han tog det hela mycket bra och sa att det var väl inte hela världen. Sen åkte de hem till oss ganska snabbt och så pratade vi lite om ifall vi var mogna för barn och så vidare. Papppa tyckte att det var upp till oss att bestämma det.
Ringde till mamma senare på kvällen. Samtalet började ungefär "-Hej. -Hej. -Jag är gravid." Ville ha det sagt så fort som möjligt :-P Men hon tog också det ganska bra och undrade hur jag skulle göra med skola och så. Sen accepterade hon vårt val och nu verkar hon faktiskt positiv till det hela
Svärföräldrarna fick veta genom sms. Hade tjatat på min sambo att han skulle berätta för dem i flera veckor men han hade inte vågat så jag smsade från hans telefon. De blev jätteglada och har stora planer för att få passa, fira jul, ha skötbord hemma och gud vet allt.
Relationen till mina föräldrar har inte ändrats något nämnvärt och relationen till sambons föräldrar har blivit lite bättre, fast de är ganska påfrestande ibland.