Inlägg från: Helenaaa |Visa alla inlägg
  • Helenaaa

Annan färg på tak än vitt?

Vi ska flytta in en ny lägenhet vädigt snart som ska helrenoveras - från golv till tak.

Så nu sitter jag och funderar på sovrummet och jag har en galen(??) idé. Jag vill måla en fondvägg i en mörk varm färg och funderar på om man ska ta i från tårna och måla taket i samma fondfärg.

Sambon orkar inte lyssna på mitt velande. Så jag frågar er. Vad tror ni?

• Svar på tråden Annan färg på tak än vitt?
  • Helenaaa

Tack alla!

Tanken är ju att det ska bli lite mörkare. För i sovrummet vill man ju ofta att det ska vara mörkt.

Emptythorn & Lady dahmer: Tack! Ni har det jätte fint båda två så ni bevisar ju att det blir fint att vara modig.

Vad tror ni alla om en mörkt vinröd färg på fondvägg och tak??

• Helenaaa
    Lallamen skrev 2008-10-20 08:35:08 följande:
    I mitt barndomshem var det tapetserat i taket i mina föräldrars sovrum. Jätteläckert. De hade snedtak på båda sidor av rummet så på väggarna hade de en smalrandig tapet och så en medaljongtapet i samma nyans över hela taket.Tror det kan bli jättesnyggt som du tänkt dig och skulle du tröttna så småningom är det ju både enkelt och billigt att köpa en hink vit takfärg och måla om det. Go for it!
    Precis vad min pappa (som lägligt nog är målare och ska få begå brottet) sa. Att blir det gräsligt så målar vi väl om det.
    Hälften vågat, hälften vunnet eller hur? Ingen kommer ju ihåg en fegis trots allt.
  • Helenaaa

Jag håller nog med föregående talare...
    I ett vardagsrum hade jag nog hållt mig till ljusa färger. Kanske inte begränsat till vitt men en ljus färg iaf.

Det blev inget med mitt målade tak. Vi tackade nej till den nya lägenheten men så fort det blir nytt sovrum blir det vinrött tak.

Svar på tråden Annan färg på tak än vitt?