taksi skrev 2008-10-19 18:01:39 följande:
Har du gått till samma massör och i så fall vad säger massören? Har du kontakt med någon läkare eller sjukgymnast? Jag har nyligen blivit remitterad till smärtkliniken av min läkare och ser väldigt mycket fram emot att få komma dit! Jag tränar på sjukgymnastikens träningsgrupper två gånger per vecka. När jag var starkare gick jag och tränade core en gång per vecka på Friskis och svettis, det var verkligen jättebra träning! Försökte även att gå och styrketräna då en gång per vecka och anpassade övningarna till vad jag förmådde. Stretching har varit väldigt viktigt för mig! Men nu är min träning på sjukgympan två gånger per vecka. Utöver det så ingår det i min träning att jag går till och från busshållplatsen och att jag jobbar halvtid. Men jag är ju som sämst under och ett par år efter graviditeter och hoppas väl på att komma i form inom ett par år.
Jag har gått hos 3 olika massörer, den första slutade på grund av graviditet/föräldraledighet, den andra var rakt omöjlig att få tider till och han lämnade återbud titt som tätt på grund av överbelastning och hon jag går till nu har jag varit till endast 4 gånger. Hon säger att jag har muskelknutor och spänningar mest överallt så dessa gånger har hon koncentrerat sej mest på bäcken och nedre ländrygg.
Sjukgymnasten tycker att jag ska ta det väldigt lugnt med träning som det är för tillfället. Så jag försöker ta promenader iallafall för närvarande måste ju röra på mej med. Vad är core? Jag ska försöka börja i en Qi Gong kurs har jag tänkt.