• Anonym (kliar)

Analklåda!

Jag har den grymmaste analklådan man kan tänka sig. Det kliar inte hela tiden med ett par tre gånger per dygn är den brutal.
    Det störda är att det är så sjukt skönt att klia. Som att man hamnar i trans. jag tänker inte beskriva närmare för det låter så stört..
    Men min undran är; vadan denna klåda?? (det är inte mask, har gjort tejptestet)

• Svar på tråden Analklåda!
  • Pysen

Hemmorrojder? Finns salvor på apoteket...

• Eisa

hahahahhhaahha

Jag tror att du kan ha små sprickor som uppstått när du bajsat (har du känt att det svidit till eller så?). Det kan man få om man är hård i magen.

När dessa små sprickor läker så kliar det sådär. Hahah.

Förlåt att jag skrattar men det lät så roligt att du tyckte det lät "stört"

• Viewsonic

Analklåda kan vara svamp. Det bästa är kräm som innehåller både svampdödande och hydrokortison, ex Daktacort, men den är receptbelagd.

Blanda egen av receptfri svampsalva och hydrokortison och smörj morgon och kväll så slutar det klia.

Tejptestet?

dator heter det. datOR...
  • Anonym (kliar)

Men sticker inte dom ut? På mig syns inget (ja, förrutom rodnad efter hysteriskt kliande). Kliar hemorrojder?

• Anonym (krafs)

Tejptestet???

Det kan vara sprickor runt analöppningen. Botas med en kräm som man köper på Apoteket. Den är receptfri och bedövande, så att man inte känner kliet. Det är skönt, när klådan går över. Att klia tycker jag nog inte är så skönt. Men alla går ju igång på olika saker!

• Anonym (hehe)

Jag har likadant. Fick det efter jag vart lös i magen och sprickor uppstod. De kliar som faan när de håller på att läka.

• Anonym (kliar)

Jag skrattar också. Jag har sett apor som kliar så att de ser drogade ut, just så känns det. Värsta knarkgrejen. Om det inte vore för att det känns lite hopplöst att klia sig i röven så det går hål, skulle jag gärna fortsätta med denna sköna sysselsättning...

Jag ska testa svamsalveblandningen. tack!

Tejptestet är att man sätter en bit tejp över analöppning över natten. Har man mask så fastnar dom i tejpen då som kryper ut under småtimmarna för att lägga ägg....uäk...

• Anonym (kliar)

Hur läker man sprickorna?

• Nymne

Hur känns det att sova med tejp på analen? För tejptestet antar jag att man måste vara riktigt motiverad...

• Viewsonic

Om du har salva mot blöjeksem hemma, testa det.

• Anonym

Hej!
    Har haft det likadant- vart fall en 2-3 gånger tror jag.
    Var litt hård i magen i de periodene, så det kan kanske (?) ha vart hemoroider, men tror inte det.
    Tror nog det va nån form för inälvsmask. Gjorde aldrig tejptestet, men det kliade värst på kvällen / natten, så jag e ganska säker på att det va det.
    Orkade inte släpa mig iväg till apoteket, så det fick bli en nödlösning:
    tog helt enkelt en bomullstoppspinne, smorde den med vaselin, och stoppade upp i baken!!
    Det var underbart! HE HE!
    Tog en 3-4 pinnar och torkade rent invändigt/där det kliade.
    Kunde sen sova utan problem.
    Tror jag gjorde detta en 2-3 nätter, sen försvann klådan helt.
    Tror att det var nån form av inälvsmask som la ägg vid analöppningen nattetid, och med topspinnarna försvann dessa.
    Känner igen symptomen precis-
    HERREGUD- att man hamna typ i trans av å klia/gnugga, HE HE!
    ***lycka till***

• Anonym (kliar)

Nymne,
    He, he, det var inget svårt val att välja mellan att visa analen för en doktor eller sätta en tejpbit över natten...

• Viewsonic

Vad hittade du på tejpen då?

• Eisa
    Anonym (kliar) skrev 2008-10-17 22:11:53 följande:
    Hur läker man sprickorna?
    de läker av sig själva på några dagar
    ofarligt
    Anonym skrev 2008-10-17 22:16:40 följande:
    Hej!Har haft det likadant- vart fall en 2-3 gånger tror jag.Var litt hård i magen i de periodene, så det kan kanske (?) ha vart hemoroider, men tror inte det.Tror nog det va nån form för inälvsmask. Gjorde aldrig tejptestet, men det kliade värst på kvällen / natten, så jag e ganska säker på att det va det.Orkade inte släpa mig iväg till apoteket, så det fick bli en nödlösning:tog helt enkelt en bomullstoppspinne, smorde den med vaselin, och stoppade upp i baken!!Det var underbart! HE HE!Tog en 3-4 pinnar och torkade rent invändigt/där det kliade.Kunde sen sova utan problem.Tror jag gjorde detta en 2-3 nätter, sen försvann klådan helt.Tror att det var nån form av inälvsmask som la ägg vid analöppningen nattetid, och med topspinnarna försvann dessa.Känner igen symptomen precis- HERREGUD- att man hamna typ i trans av å klia/gnugga, HE HE!***lycka till***
    inälvsmask? Eh... Näe.
  • Anonym (kliar)

Viewsonic,
    absolut ingenting!

• Anonym (nått namn)

Jag tål inte ICAs eget toapapper, kliar, som man vill ta en flaskborste och riva Och ja, jag håller med, det är sköntSkäms
    Samma när jag har ätit mjölkprodukter, då blir det mer sårigt men det känns som det är klipulver långt upp i tarmen också. givetvis kliar jag så det blir rött, sårigt och irriterat. Givetvis känns det som hela röven ut till skinkorna ska bränna upp av smärta när man har rivit färdigt. 

Förlåt min frispråkighetTyst 

Svar på tråden Analklåda!