Inlägg från: southernbelle |Visa alla inlägg
  • southernbelle

stödjer ni mördaren?

En tanke bara....Hur vet vi att denna gratis ersättning som Nestle nu ger ut inte bara ges till mödrar som inte kan amma och med tanke på att det är länder i tredje världen som får denna gratis hjälp så kan det faktiskt vara så att bröstmjölken mödrarna har i dessa länder kanske inte innehåller näring nog för ett barn.
    Efter dom här två veckor så är det kanske meningen att organisationer som tex rädda barnen skall hjälpa till med ersättning och det kan nog visst vara så att kanske inte alla får denna hjälp.
    Jag tycker inte klippet från youtube var direkt någon pålitlig källa och vart finns den mer pålitliga faktan om att det verkligen är Nestles gratis ersättning som får barnen att svälta ihjäl?? Hur vet vi inte att barnen skulle svälta ihjäl ändå?? Jag vet det låter jätte grymt att säga men jag tror vi höttar finger till fel företag/ organisation. Jag tycker faktiskt helt tvärtom att Nestle gör en bra insatts med att hjälpa mödrar som kanske inte kan amma pga av olika anledningar sen kanske vi borde titta närmare på varför inte tex rädda barnen når ut med mer gratis ersättning så barnen kan få den hjälp som behövs.

• southernbelle

Tack! Jag tycker man alltid skall se till det "bigger picture" och inte bara lita pa allt som blir tillfordelat en. 

NicoleSthlm skrev 2008-10-18 00:46:06 följande:
    Bra skrivet!!
Svar på tråden stödjer ni mördaren?