Inlägg från: NicoleSthlm |Visa alla inlägg
  • NicoleSthlm

stödjer ni mördaren?

Jag får inte ge min son ersättning från varken Hipp eller Nestle, säger någon nu att han inte får äta ersättning från semper, vad gör jag då? Då svälter ju han....

Mamma till Emilia 060707 och Alexander 080603 www.sybubblan.blogg.se
  • NicoleSthlm
    Lolilla skrev 2008-10-17 23:41:40 följande:
    Av 3 onda ting väljer man det minst onda?
    Men om det minst onda ger lilleman problem med mage m.m?
  • NicoleSthlm

Seriöst, sluta tro att allt är en konspiration.....

Är det så illa att McDonalds samlar pengar o ser till att familjer kan bo ihop om man har ett barn som är sjukt?

Är det så illa att Cola sponsrar diverse ungdomsevents m.m?

Är det så illa att vi som inte kan amma ger våra barn ersättning från Nestle, när det är det enda som funkar?

Oavsett hur många ni/vi är som tycker illa om dessa företag och vad dom pysslar med utanför sveriges gränser så kommer vi ALDRIG kunna stoppa vad dom håller på med... tyvärr så kan man inte säga "Många bäckar små" i detta sammanhang... Men visst för ens eget samvete så kan man bojkotta...

• NicoleSthlm
    southernbelle skrev 2008-10-18 00:07:29 följande:
    En tanke bara....Hur vet vi att denna gratis ersättning som Nestle nu ger ut inte bara ges till mödrar som inte kan amma och med tanke på att det är länder i tredje världen som får denna gratis hjälp så kan det faktiskt vara så att bröstmjölken mödrarna har i dessa länder kanske inte innehåller näring nog för ett barn.Efter dom här två veckor så är det kanske meningen att organisationer som tex rädda barnen skall hjälpa till med ersättning och det kan nog visst vara så att kanske inte alla får denna hjälp.Jag tycker inte klippet från youtube var direkt någon pålitlig källa och vart finns den mer pålitliga faktan om att det verkligen är Nestles gratis ersättning som får barnen att svälta ihjäl?? Hur vet vi inte att barnen skulle svälta ihjäl ändå?? Jag vet det låter jätte grymt att säga men jag tror vi höttar finger till fel företag/ organisation. Jag tycker faktiskt helt tvärtom att Nestle gör en bra insatts med att hjälpa mödrar som kanske inte kan amma pga av olika anledningar sen kanske vi borde titta närmare på varför inte tex rädda barnen når ut med mer gratis ersättning så barnen kan få den hjälp som behövs.
    Bra skrivet!!
  • NicoleSthlm

Alla stooora företag är så pass väletablerade att reklam o spons inte gör att fler ungdomar dricker cola eller äter på Donken....

Vi kan inte bojkotta dessa företag så att det resulterar i att doms lutar producera, inte går med vinst eller slutar gratisdistrubera ersättning m.m.... vi kan bara stilla vårat eget dåliga samvete....

• NicoleSthlm
    fain skrev 2008-10-18 00:52:22 följande:
    Jag antar att WHO inte har såååå fel.De har dessutom rapporter helt offentliga alla att ta del av när det gälle rdet här. Det enda som behövs är några klick.
    Läste du ens vad jag kommenterade på?
    WHO rekomenderar att man ska amma i 2 år... men dom som inte kan då??

Jag tycker att det är fantastiskt med dom mammor i u-länderna som kan ge sitt barn tillräckligt med mjölk... speciellt när inte ens jag kunde det... men även i andra länder kan det skita sig med ammningen...
  • NicoleSthlm
    southernbelle skrev 2008-10-18 01:21:01 följande:
    Tack! Jag tycker man alltid skall se till det "bigger picture" och inte bara lita pa allt som blir tillfordelat en. 
    Håller med... det är lätt att snöa in på en version....
Svar på tråden stödjer ni mördaren?