Inlägg från: Danne123 |Visa alla inlägg
  • Danne123

stödjer ni mördaren?

Vem är "mördaren" och vilket uppsåt har nestle att ta livet av sina kunder?

• Danne123
    Lolilla skrev 2008-10-18 15:19:07 följande:
    De tjänar pengar.
    Genom att ta livet av kunderna? Låter som en dålig affärsidé
  • Danne123
    Lolilla skrev 2008-10-18 15:36:46 följande:
    Det finns två val: 1) Att inte sälja alls = inga pengar2) Att sälja, må så vara under en "begränsad tid" = pengar.Att de då väljer att aktivt sälja in sina produkter till människor som skulle överleva utan dom säger väl en hel del?
    Jag frågar om uppsåtet. För att det ska kallas mord måste det finnas ett uppsåt att döda. Att nestle ska hållas ansvarig för detta är samma sak som att tillverkaren av till exempel en hammare som används vid ett mord åker dit. Om inte hammaren tillverkats skulle inte personen blivit mördad.
    Det är dessutom upp till konsumenten att bestämma vad man köper och hur produkterna används. Kan man knappast lasta tillverkaren för. Att sedan använda en youtubelänk som "bevis" för en sån här grej känns som en riktig bajsmacka.
    Sunt förnuft saknas verkligen här på FL och väldigt ofta saknas logik. Argumenten känns nästan som att de är hämtade från en redovisning på lågstadiet.
  • Danne123
    Lolilla skrev 2008-10-18 15:50:41 följande:
    De som köper ersättningen i u-länderna kan knappast klassas som välutbildade. De _vet_ inte att deras barn kan dö pga dåligt vatten. Det vet däremot både de på nestle och de läkare som de ger "presenter" för att sälja in ersättningen på sjukhusen i dessa länder. Uppsåtet är visserligen inte att döda, men det blir _konsekvensen_ av deras beteende.
    Bra då har vi kommit fram till att ordet mördare är helt fel och är ett korkat ordval.
    Är du då inte en lika stor kålsupare om du vet att vattnet är dåligt men inte gör något?
    OMFG dU E en MöördaRe!!
  • Danne123
    Lolilla skrev 2008-10-18 16:29:20 följande:
    Rokka Jill skrev 2008-10-18 16:24:10 följande:www.nafia.nu/bojkott/index.htmlLäs speciellt sista stycket, nestle och etiopien.Ett bra exempel på "många bäckar små"
    Hahaha, fint sida. Redan i rubriken särskriver de.

Nej, jag ska nog kila och köpa lite nestlé-produkter nu.
  • Danne123
    Lolilla skrev 2008-10-18 16:45:55 följande:
    FinT?Så på grund av en särskrivning är det inte tänkvärt menar du?
    Typo.
    Skillanden är att jag skriver på ett forum och inte på en sida som försöker vara seriös.
  • Danne123
    Lolilla skrev 2008-10-18 16:51:25 följande:
    Så på grund av särskrivningen väljer du att tro att resten av uppgifterna är felaktiga? Eller läste du bara rubriken?
    Oseriös sida. Jag kan förmodligen hitta en sida som förklarar att jorden är platt som ser bättre ut än den du visar.
    Ologiskt dravel är vad det är.
  • Danne123

Umm Elias skrev 2008-10-18 18:45:13 följande:

De jag känner till kokar det vatten de dricker. Tror du att man är fullstädigt korkad bara för att man lever i öken/landet/utanför stan(utanför Sverige?
    Människan är rasist. Detta är bara ett annat sätt för henne att säga att afrikaner är korkade. Lite taskigt faktiskt.
Svar på tråden stödjer ni mördaren?