stödjer ni mördaren?
Bojkottar ni dessa företag borde ni bojkotta allt från Israel också.
Bojkottar ni dessa företag borde ni bojkotta allt från Israel också.
de har lika mycket blod på sina händer som nestle.
Vaddå tror du inte cheferna ska ha lyxvillor? Klart de måste tigga extra!
Hade inte hört talas om detta innan, kollade skåpet nu, hade en burk från Hipp, en från nestle och två från semper...
Så folk vet inte att vattnet är dåligt? varför dricker de inte det själva då?
Jag menar det jag skrev. Varför dricker folk inte vattnet om de inte vet att det är dåligt?
hur vet du att vuxna dricker vattnet?
De jag känner till kokar det vatten de dricker. Tror du att man är fullstädigt korkad bara för att man lever i öken/landet/utanför stan(utanför Sverige?
öh, tror du svenskar bara har kontakt med svenskar eller europeer? har du hört talas om hjälporganisationer som åker runt till drabbade länder? Det finns svenskar där också, inte bara dem som sitter hemma på fl, läser lite på nätet och klagar.
Jag vill berätta för dig att alla inte är så korkade som fu försöker påstå.
Vad gör du mer, förutom uppmanar till bojkott här på fl för dessa 1 1/2 miljon spädbarn?
Gör något åt saken på plats.
Är vi vänner?
Ja det är sant. En bojkott hjälper dock inte långt. precis som flera redan påpekat är det inte bara nestle utan väääääldigt många andra både dotterbolag och andra bolag som har blod på händerna. Ska alla bojkottasfinns det inget kvar tillslut, man kan hjälpa till på annat sätt, bidra ekonomiskt så att de kan få tillgång till rent vatten eller bidra med fysisk hjälp.
ja, och det uppmanades tidigare i tråden alltså till bojkott av hipp, nestle och semper. Vad finns kvar? ja...då skulle man välja det alternativet som var "minst" ont, dvs semper. Nej, bolagen måste inte ändra inställning, de har tillräkcligt med kundervärlden över, titta ovanför denna tråd, där flödar reklamen från nestle.
suck. Ja för fl är ju hela världen. *suck*