Inlägg från: Lolilla |Visa alla inlägg
  • Lolilla

stödjer ni mördaren?

Nestle, Coca Cola och McDonalds är vidriga. Mina surt förvärvade slantar får de inte i alla fall

• Lolilla
    NicoleSthlm skrev 2008-10-17 23:38:42 följande:
    Jag får inte ge min son ersättning från varken Hipp eller Nestle, säger någon nu att han inte får äta ersättning från semper, vad gör jag då? Då svälter ju han....
    Av 3 onda ting väljer man det minst onda?
  • Lolilla
    PerG skrev 2008-10-17 23:36:22 följande:
    ...och USA... och Ryssland... och Kina och Vitryssland och Frankrike... och Polen... och Norge... och Island.. och Japan... osv osv.. man kan ju faktiskt bojkotta ihjäl sig om man vill det.. finns alltid anledning till att bojkotta något om man bara tittar lite närmare.. Umm Elias skrev 2008-10-17 23:32:41 följande:
    Eller så kan man i alla fall bojkotta de som är uppenbart ruttna. Punktåtgärda.
  • Lolilla

Spicy woman skrev 2008-10-17 23:44:51 följande:

Mcdolnads de är bra. De ser till att det finns Ronald McDolnads hus, så att föräldrar och syskon kan bo tillsammans om en av syskonen är allvarligt sjuka att de måste vara på sjukhus i andra län än de hör hemma.
    Genom att sätta upp sparbössor som de tigger pengar till i restaurangerna? Tillåt mig småle... Varför fixade de inte det direkt? Tror du det saknades pengar?
  • Lolilla

Spicy woman skrev 2008-10-17 23:49:06 följande:

Hur mycket tror du det kostar att driva dessa hus? Man betalar ju inget när man bor där.
    Nej det klart...
    Hur mycket tror du McDonalds omsätter per år?
  • Lolilla
    fain skrev 2008-10-18 01:12:17 följande:
    Jomenvisst, hatr du läst who´s rapport?Speciellt fatastiskt blir det när fattigga mammor undervisas i hur "bra" det är att köpa tillägg - och att de ska luta amma. Hur hela familjens försörjning går till tillägget.Fantastiskt är ett ors som smakar rätt fadd i munnen efter att man _läst_ deras rapport...
    Ännu mer intressant blir det om man sett dokumentären om Nestle där läkare i u-länder får "gåvor" för att förklara för mödrar hur "bra" det är att ge ersättning istället för att amma.

www.babybag.se/foraldra/bojkott.pdf
  • Lolilla
    Danne123 skrev 2008-10-18 15:01:34 följande:
    Vem är "mördaren" och vilket uppsåt har nestle att ta livet av sina kunder?
    De tjänar pengar.
  • Lolilla
    Danne123 skrev 2008-10-18 15:19:38 följande:
    Genom att ta livet av kunderna? Låter som en dålig affärsidé
    Det finns två val:
    1) Att inte sälja alls = inga pengar
    2) Att sälja, må så vara under en "begränsad tid" = pengar.
    Att de då väljer att aktivt sälja in sina produkter till människor som skulle överleva utan dom säger väl en hel del?
  • Lolilla
    Danne123 skrev 2008-10-18 15:44:36 följande:
    Jag frågar om uppsåtet. För att det ska kallas mord måste det finnas ett uppsåt att döda. Att nestle ska hållas ansvarig för detta är samma sak som att tillverkaren av till exempel en hammare som används vid ett mord åker dit. Om inte hammaren tillverkats skulle inte personen blivit mördad. Det är dessutom upp till konsumenten att bestämma vad man köper och hur produkterna används. Kan man knappast lasta tillverkaren för. Att sedan använda en youtubelänk som "bevis" för en sån här grej känns som en riktig bajsmacka. Sunt förnuft saknas verkligen här på FL och väldigt ofta saknas logik. Argumenten känns nästan som att de är hämtade från en redovisning på lågstadiet.
    De som köper ersättningen i u-länderna kan knappast klassas som välutbildade. De _vet_ inte att deras barn kan dö pga dåligt vatten. Det vet däremot både de på nestle och de läkare som de ger "presenter" för att sälja in ersättningen på sjukhusen i dessa länder. Uppsåtet är visserligen inte att döda, men det blir _konsekvensen_ av deras beteende.
Svar på tråden stödjer ni mördaren?