Inlägg från: fain |Visa alla inlägg
  • fain

stödjer ni mördaren?

Nä jag stödjer inte nestle. Jag stödjer heller inte ciba ciegy som låg bakom en av de värsta medicinskandaler, ockspå under 70-talet. (hpos läkaren säger jag bara att jag inte stödjer dom och får då en annan medicin. ALla läkare vet VARFÖR.)

Dela ut svarta nappflaskor för att dölja dålig vattenkvalite.

Men...
    Ska vi försöka vända på det? Och tycka att det var _bra_ att alla dessa barn dog? För tänk hur många som inte hade funnits oom alla nestleumgar överlevt? Vilken svält skulle det inte funnits då?
    *velar*

• fain
    NicoleSthlm skrev 2008-10-18 00:46:06 följande:
    Bra skrivet!!
    Jag antar att WHO inte har såååå fel.
    De har dessutom rapporter helt offentliga alla att ta del av när det gälle rdet här.
    Det enda som behövs är några klick.
  • fain
    NicoleSthlm skrev 2008-10-18 01:06:42 följande:
    Läste du ens vad jag kommenterade på?WHO rekomenderar att man ska amma i 2 år... men dom som inte kan då??Jag tycker att det är fantastiskt med dom mammor i u-länderna som kan ge sitt barn tillräckligt med mjölk... speciellt när inte ens jag kunde det... men även i andra länder kan det skita sig med ammningen...
    Jomenvisst, hatr du läst who´s rapport?
    Speciellt fatastiskt blir det när fattigga mammor undervisas i hur "bra" det är att köpa tillägg - och att de ska luta amma. Hur hela familjens försörjning går till tillägget.
    Fantastiskt är ett ors som smakar rätt fadd i munnen efter att man _läst_ deras rapport...
  • fain
    NicoleSthlm skrev 2008-10-18 01:06:42 följande:
    Läste du ens vad jag kommenterade på?WHO rekomenderar att man ska amma i 2 år... men dom som inte kan då??Jag tycker att det är fantastiskt med dom mammor i u-länderna som kan ge sitt barn tillräckligt med mjölk... speciellt när inte ens jag kunde det... men även i andra länder kan det skita sig med ammningen...
    Jomenvisst, hatr du läst who´s rapport?
    Speciellt fatastiskt blir det när fattigga mammor undervisas i hur "bra" det är att köpa tillägg - och att de ska luta amma. Hur hela familjens försörjning går till tillägget.
    Fantastiskt är ett ors som smakar rätt fadd i munnen efter att man _läst_ deras rapport...
  • fain

Jag var starkt ironisk. Attans att jag inte lär mig att det sällan funkar med ironi.
    Jag håller helt med dig i ditt resonemang...

Helene OSV skrev 2008-10-18 09:53:51 följande:

Seriöst??Så lösningen på världssvälten är alltså att döda bäbisar?Grejen är ju att det inte bara handlar om smutsigt vatten, det handlar även om att amningen faktiskt sänker födelsetalen, mamman blir inte gravid igen tätt inpå förlossningen och får alltså inte lika många barn.
  • fain

Dessutom är det så att en hel del som förbjuds i västerländerna straxt därpå säljs i fattiga länder där människor saknar utbildning.

Obs att detta är mer generellt och gäller inte enbart nestle...
    Så att sälja i sig är inget fel, bara metoderna det görs med.

Lolilla skrev 2008-10-18 15:36:46 följande:
    Det finns två val: 1) Att inte sälja alls = inga pengar2) Att sälja, må så vara under en "begränsad tid" = pengar.Att de då väljer att aktivt sälja in sina produkter till människor som skulle överleva utan dom säger väl en hel del?
  • fain

Men fortfarande ett vettigare alternativ än dyra pulverprodukter, gjort på skitigt vatten, serverat i svarta nappflaskor...

Forget Me Not skrev 2008-10-18 17:02:50 följande:

Ärligt talat, bröstmjölken på undernärda mammor är inte speciellt bra den heller....
  • fain

Inte är dom korkade. Men forfarande är det en utbredd uppfattning att vatten steriliseras av att stå i soljus! 40-50 grader borde vara rätt optimalt för bakterietillväxt.

Brist på utbildning är väl det största felet...

Umm Elias skrev 2008-10-18 18:45:13 följande:

De jag känner till kokar det vatten de dricker. Tror du att man är fullstädigt korkad bara för att man lever i öken/landet/utanför stan(utanför Sverige?
  • fain

Det stämmer dessvärre.
    Jag tror att siffran är i underkant.
    WHO har siffror...
    *för slö för att leta*

Lolilla skrev 2008-10-18 20:01:53 följande:
    Umm Elias skrev 2008-10-18 19:55:16 följande:1 1/2 miljon döda spädbarn? Är du på riktigt eller? Tror du detta handlar om att jag tror människor är dumma? NÄR har jag påstått att någon är korkad?
Svar på tråden stödjer ni mördaren?