Inlägg från: Lena |Visa alla inlägg
  • Lena

stödjer ni mördaren?

Jag undviker dem så gott det går och då inte bara när det gäller barnmat.

• Lena
    Nadadija skrev 2008-10-17 22:38:45 följande:
    Varför bojkotta Nestlé? Hur har dom mördat bebisar?
    Dom har gjort en hel del mycket tvivelaktigt vilket har resulterat i döda bar i u-länderna. Mycket reklam för ersättning och gett ut gratisprover som räckt i två veckor och sen har de knappt haft råd med mer men vart tvungna för bröstmjölken har sinat. Ersättning som dessutom blandas med smutsigt vatten eftersom de inte har tillgång på rent...
  • Lena
    Smock skrev 2008-10-17 22:42:49 följande:
    Mer om HIPP här, på s. 35 och framåt www.ibfan.org/english/pdfs/btr04.pdf
    Men inget av det var i några u-länder iaf och jag tycker det är mycket värre om den rika världen utnyttjar u-länder än om det är inom olika i-länder.
  • Lena
    Smock skrev 2008-10-17 22:54:00 följande:
    Lena, Jo visst är Nestlé värre men eftersom det är lätt att skippa Hipp eftersom vi har ett så bra alternativ i Sverige så gör jag det.
    Synd bara semper inte satsar på ekologiskt, men förhoppningsvis kommer vi göra ekologiskt barnmat själva hemma
  • Lena
    Garageänkan skrev 2008-10-19 22:47:10 följande:
    Jag råkar bo utom sveriges gränser så jag ser inte sverige som jordens medelpunkt Jag ser globalt. Och jag är vegetarian så jag slipper fundera på vad eller inte vad som finns i biffarna
    Nej men det är naturligt att utgå ifrån Sverige när man skriver på svenska i ett svenskt forum.
  • Lena
    Garageänkan skrev 2008-10-21 16:07:55 följande:
    Men det går inte att tänka bara på sverige och vad sverige gör när vi alla delar ett jordklot.
    Klart det inte går men det är en naturlig startpunkt.
Svar på tråden stödjer ni mördaren?