Inlägg från: Lolilla
|
-
-
Umm Elias skrev 2008-10-18 15:57:02 följande:
Så folk vet inte att vattnet är dåligt? varför dricker de inte det själva då?Vad menar du? -
Har jag sålt en produkt som gör att spådbarn dricker detta vatten och dör?Danne123 skrev 2008-10-18 16:04:20 följande:Bra då har vi kommit fram till att ordet mördare är helt fel och är ett korkat ordval.Är du då inte en lika stor kålsupare om du vet att vattnet är dåligt men inte gör något?OMFG dU E en MöördaRe!!
-
Umm Elias skrev 2008-10-18 16:00:29 följande:
Jag menar det jag skrev. Varför dricker folk inte vattnet om de inte vet att det är dåligt?De dricker ju det. Kanske skillnad på spädbarn och vuxna? Eller att dricka ur en flaska som omvandlats till en bakteriehärd. -
Rokka Jill skrev 2008-10-18 16:24:10 följande:
allt och alla är bara ute efter att tjäna pengar!80% av alla sopor hamnar på samma ställe.mycket av de "ekologiska" grönsaker släpper ut mer skit i luften med dessa vidriga växthus som drar hur mycket energi som helst. Dessutom ger de ingen smak för allt är fake...till skillnad från båtfärden spanien hit.maxis jävla "eco" påsar? höjdes med 50 öre. bara för att det står eco på dom. Men påshelvetet känns lika tjockt o tungt för det..Det bästa är ju att vi med vårt "ha begär" inspirerar våra barn till shoppandet.Vet många som egentligen inte har råd, men bor väldigt fint. "vill inte ha begagnat" osv.... Många bäckar små? my ass....www.nafia.nu/bojkott/index.html
Läs speciellt sista stycket, nestle och etiopien.
Ett bra exempel på "många bäckar små" -
Så på grund av särskrivningen väljer du att tro att resten av uppgifterna är felaktiga? Eller läste du bara rubriken?Danne123 skrev 2008-10-18 16:49:40 följande:Typo.Skillanden är att jag skriver på ett forum och inte på en sida som försöker vara seriös.
-
www.alltforforaldrar.se/page/artikel/svensk-barnmorska-nestle-gav-mutor
Ologiskt? Kan du utveckla detta? -
Forget Me Not skrev 2008-10-18 17:02:50 följande:
Ärligt talat, bröstmjölken på undernärda mammor är inte speciellt bra den heller....Problemet är att maten de skulle kunna köpt har de inte råd med när de slösat penagarna på ersättningen. Efter det har de _inget_ som duger som föda åt barnet. -
Umm Elias skrev 2008-10-18 16:45:06 följande:
hur vet du att vuxna dricker vattnet?Nej men vad dum jag är. Självklart dricker de inte vatten. Cola gissar jag på. Vad tror du de dricker? -
Umm Elias skrev 2008-10-18 18:45:13 följande:
De jag känner till kokar det vatten de dricker. Tror du att man är fullstädigt korkad bara för att man lever i öken/landet/utanför stan(utanför Sverige?De du känner? Tror du detta handlar om Sverige? Eller ens Europa?
Men snälla, 1 1/2 miljon spädbarn dör årligen pga detta. Vad tror du själv att det beror på?