Inlägg från: Lolilla |Visa alla inlägg
  • Lolilla

stödjer ni mördaren?

Danne123 skrev 2008-10-18 19:00:47 följande:
    Umm Elias skrev 2008-10-18 18:45:13 följande:
    Människan är rasist. Detta är bara ett annat sätt för henne att säga att afrikaner är korkade. Lite taskigt faktiskt.
    Jaså?
  • Lolilla

Umm Elias skrev 2008-10-18 19:04:26 följande:

öh, tror du svenskar bara har kontakt med svenskar eller europeer? har du hört talas om hjälporganisationer som åker runt till drabbade länder? Det finns svenskar där också, inte bara dem som sitter hemma på fl, läser lite på nätet och klagar.
    Så du påstår att problemet är påhittat? Eller var vill du komma?
  • Lolilla

Fru U skrev 2008-10-18 19:04:55 följande:

Känns inte som världens bästa länk i sammanhanget. En sida som enbart är till för att främja ammande är så klart emot ersättningar
    Det finns hur många sidor som helst om detta ämne. Om den inte duger kan du lätt googla fram en annan.
  • Lolilla
    fain skrev 2008-10-18 19:25:04 följande:
    Dessutom är det så att en hel del som förbjuds i västerländerna straxt därpå säljs i fattiga länder där människor saknar utbildning.Obs att detta är mer generellt och gäller inte enbart nestle...Så att sälja i sig är inget fel, bara metoderna det görs med.
    Nej men precis. Johnson&Johnson säljer ju också i u-länderna. Diarremedicin.
    Medicin som inte kan tas av barn under 3 år i i-länder kan där användas från 6 månader och uppåt av nån konstig anledning...
    Sen att de får förstoppning som dödar är smällar man får ta.
  • Lolilla

Umm Elias skrev 2008-10-18 19:55:16 följande:

Jag vill berätta för dig att alla inte är så korkade som fu försöker påstå.
    1 1/2 miljon döda spädbarn? Är du på riktigt eller? Tror du detta handlar om att jag tror människor är dumma? NÄR har jag påstått att någon är korkad?
  • Lolilla
    vampyria2 skrev 2008-10-18 20:00:21 följande:
    Är så skrämmande att det före kommer fortfarande i dag, det här är ju något man har vetat om i hur många år som helst ändå fortsätter företag att bete sig på det här vidriga sättet.Visste faktsikt inte om att nestle var ett av företagen, kommer inte att köpa något från dem mer
    Jorå, Nestle är "marknadsledande" skulle man väl kunna säga.
  • Lolilla

Umm Elias skrev 2008-10-18 20:16:41 följande:

Vad gör du mer, förutom uppmanar till bojkott här på fl för dessa 1 1/2 miljon spädbarn?
    Jag uppmanar inte. _Jag_ bojkottar. Vad gör du själv?
  • Lolilla

Umm Elias skrev 2008-10-18 20:21:27 följande:

Gör något åt saken på plats.
    Jag har tyvärr inte möjlighet att göra det vännen. Man kan ha åsikter och ta ställning till mycket utan att "göra något på plats". Vad gör du själv?
  • Lolilla

Umm Elias skrev 2008-10-18 20:27:21 följande:

Är vi vänner?
    Jag har tyvärr inte möjlighet att göra det. Man kan ha åsikter och ta ställning till mycket utan att "göra något på plats". Vad gör du själv?

Bättre så?
  • Lolilla

Umm Elias skrev 2008-10-18 20:49:17 följande:

Ja det är sant. En bojkott hjälper dock inte långt. precis som flera redan påpekat är det inte bara nestle utan väääääldigt många andra både dotterbolag och andra bolag som har blod på händerna. Ska alla bojkottasfinns det inget kvar tillslut, man kan hjälpa till på annat sätt, bidra ekonomiskt så att de kan få tillgång till rent vatten eller bidra med fysisk hjälp.
    Om fler bojkottar måste bolagen ändra inställning. Annars snor seriösare bolag deras kunder nämligen. Och _det_ är de rädda för Man har alltid ett val. I alla fall om man bor i Sverige.
Svar på tråden stödjer ni mördaren?