ni som har side-by-side kyl o frys
får ni plats med mycket i frysen? ångrar ni att ni köpte eller e ni nöjda?
får ni plats med mycket i frysen? ångrar ni att ni köpte eller e ni nöjda?
Jag är nog lite knäpp, men vad menar du med side-by-side?
menar du ett frys skåp lika stort som kyskåpet? eller menar du när frysen är under kylen?
ett frysskåp rymmer ju bra.. har rymliga backar/lådor, och jag tycker det funkar bra. skulle aldrig vilja ha frysen någon annanstans än i köket.... vi har en extra frys i garaget, där har jag mitt hamster förråd när det är extrapris på kycklingfilé, fläskfilé, korv, bröd, etc... sånt har jag där.....och alla bullpåsar när jag bakat, alla utom en , som hamnar i köksfrysen..
och i köket har jag sådant som vi använder oftare, som bröd, fikabröd, glass, pommes frites, frysta grönsaker, matrester mm. mm.
Jättenöjd med vårat side-by-side!
Har haft det sedan 2004, från Samsung.
Vi har inte ismaskin för vi tyckte det stal för mycket utrymme.
Frysdelen rymmer mer än vad man tror.
Sparade till en början gamla frysen ute i förrådet i reserv, men det var bara en jul vi använde det också i tillägg för att få plats med allt, så vi gjorde oss av med det sedan.
Rekommenderas!
Vi hade det i vårt förra hus och vi var jätte nöjda. Vi hade LG utan ismaskin, fick plats med mer än jag trodde i frysen. Vi fick tänka efter lite ibland när vi var och storhandlade och inte köpa så stora förpackningar. Vi är 2 vuxna och 2 barn och fick som sagt plats.
Ja, när vi köpte fanns det i alla fall olika modeller.
Fattar verkligen inte vitsen med ismaskin.
Är behovet av is verkligen så stort att man prioriterar bort utrymme??
Hmmm,,, det jag skulle kunna säga som är något negativt är väl att det nog är lättare att komma åt varorna i en vanlig frys.
Nu packar man ju ihop allt efter storhandlingen så då får man ju flytta på grejer och leta sig fram till det som ligger innerst sedan när man ska ha ut det.
Tycker dock det är bra att det blir mer kompakt, för en större frys drar ju mer el, så jag uttnyttjar hellre utrymmet mer effektivt. Alltså, att det efter hälften av månaden inte bara ligger en kyckling här och en lax där, för det drar ju mer el än om allt ligger tätare utan massa luft emellan.
man kanske kan ta bort ismaskinen? eller det går inte? för alla side-by-side har ju ismaskiner... o jag vill verkligen inte ha det. använder ALDRIG is ju..
Alla har inte ismaskin vi köpte den som vi hade i vårt förra hus för ett år sen och då fanns det flera modeller som inte hade ismaskin. Men det är klart att de med ismaskin är överrepresenterade. Kolla runt lite till och sök på nätet på side by side utan maskin.
Här tex www.tretti.se/gw-b227wvqk
Eller här om man föredrar vitt: www.tretti.se/rsh1nksw1