• 1978nettan

ni som har side-by-side kyl o frys

får ni plats med mycket i frysen? ångrar ni att ni köpte eller e ni nöjda?

• Svar på tråden ni som har side-by-side kyl o frys
  • 1978nettan
    Joonas skrev 2008-10-26 23:22:24 följande:
    Vi har sidebyside med ismaskin och tycker att det fungerar alldeles utmärkt. Det blir självklart mindre plats än i ett vanligt frysskåp men jag gillar att ha rotation på grejjorna. På detta vis får vi inga märkliga frostbitna påsar med frystorkad föda längst in i frysen. Man får ju ändå tänka på att sidebyside ofta är djupareän vanliga kylfrysar, så det blir ju en del utrymme pga det med!
    vi har aldrig isbitar heller i frysen så därför har vi ingen användning heller av ismaskin.
    sen volymen är ca 185liter med ismaskin o 202 liter utan ismaskin så då väljer vi hellre den utan ismaskin o får det utrymmet större eftersom varken jag eller min man e ett dugg intresserade av ismaskinen.
  • Joonas
    1978nettan skrev 2008-10-27 08:22:00 följande:
    vi har aldrig isbitar heller i frysen så därför har vi ingen användning heller av ismaskin. sen volymen är ca 185liter med ismaskin o 202 liter utan ismaskin så då väljer vi hellre den utan ismaskin o får det utrymmet större eftersom varken jag eller min man e ett dugg intresserade av ismaskinen.
    Det är ju jättebra att man kan välja hur man vill ha det så att det passar familjenbs behov. På vår kunde man välja mellan barlucka i kyldörren eller plasma-tv! Kul tycker jag!
    Genom ismaskinen får man inte bara is utan också riktigt gott kallt vatten till vattenkaraffen! Man slipper stå och spola i vasken för att vattnet ska bli kallt.. Vi dricker allt vatten genom kylfrysen!
  • LLNLLLNB

Vi valde side by side för att det blev bäst i vårat märkliga lilla kök.
    Det blev perfekt!

• 1978nettan
    Joonas skrev 2008-10-27 13:21:24 följande:
    ja det jättebra att man kan välja så fast ska man ha utan ismaskin så finns det bara en att välja på så det e lite tråkigt.
    jaså ni fick välja mellan bar-lucka o plasmatv vad  valde ni? tar det någon extraplats?
  • Joonas
    1978nettan skrev 2008-10-27 15:58:33 följande:
    ja det jättebra att man kan välja så fast ska man ha utan ismaskin så finns det bara en att välja på så det e lite tråkigt. jaså ni fick välja mellan bar-lucka o plasmatv vad  valde ni? tar det någon extraplats?
    Vi valde barlucka, det tar ingen extra plats, det är ju bara en del av dörren som man kan öppna utan att öppna hela dörren sas. Spar ju lite energi och så bildar luckan en liten klaff där man kan ställa glaset om man vill hälla upp från en flaska i luckan... Praktiskt. Tv:n var också inbyggd, men då stjäl man ju lite plats från kylen!
  • 1978nettan
    Joonas skrev 2008-10-27 16:28:31 följande:
    Vi valde barlucka, det tar ingen extra plats, det är ju bara en del av dörren som man kan öppna utan att öppna hela dörren sas. Spar ju lite energi och så bildar luckan en liten klaff där man kan ställa glaset om man vill hälla upp från en flaska i luckan... Praktiskt. Tv:n var också inbyggd, men då stjäl man ju lite plats från kylen!
    okej
  • Popi

Jag köpte en rostfri LG side-by-side till förra lghtn, utan ismaskin.... var jättenöjd med den, snygg, sköna handtag, överskådlig frys.. tyvärr så fick den följa med lghtn vid försäljningen.
    Den "manuella" isgrejen kan man ta bort helt om man hellre vill ha utrymmet.

• 1978nettan
    Popi skrev 2008-10-28 07:27:15 följande:
    Jag köpte en rostfri LG side-by-side till förra lghtn, utan ismaskin.... var jättenöjd med den, snygg, sköna handtag, överskådlig frys.. tyvärr så fick den följa med lghtn vid försäljningen.Den "manuella" isgrejen kan man ta bort helt om man hellre vill ha utrymmet.
    kan man ta bort den? det trodde inte jag. har kollat på några o den e ju inbyggd i frysen.
    hur gör man då?
  • stinaskyckling

Hej,

Jag har ett side-by-side skåp med ismaskin.

Is och vattenmaskinen kommer jag att ha svårt att vara utan. Jag älskar min ismaskin ;) och den används flitigt.

Hade det inte varit för ismaskinen så hade vi köpt en vanlig kyl och frys. Utrymmet är skrattretande i side-by-side skåpen. Det är inte mycket till utrymme. Har du barn rekommenderar jag dig att köpa vanligt.

• 1978nettan
    stinaskyckling skrev 2008-10-28 08:40:14 följande:
    Hej,Jag har ett side-by-side skåp med ismaskin.Is och vattenmaskinen kommer jag att ha svårt att vara utan. Jag älskar min ismaskin ;) och den används flitigt.Hade det inte varit för ismaskinen så hade vi köpt en vanlig kyl och frys. Utrymmet är skrattretande i side-by-side skåpen. Det är inte mycket till utrymme. Har du barn rekommenderar jag dig att köpa vanligt.
    ja jag har 2 barn.
    det finns bara 1 side-by-side utan ismaskin o där går 202 liter i den. jämfört med den med ismaskin som bara rymmer ca 185 liter. jag vill absolut INTE ha ismaskin.
    jag tror att 202 liter klarar vi oss ganska hyfsat på.
  • Popi

Ja, den manuella kan du ta bort, för den består bara av plastlådor med vred som man "vrider ned" isbitarna med.

• 1978nettan
    Popi skrev 2008-10-29 07:33:54 följande:
    Ja, den manuella kan du ta bort, för den består bara av plastlådor med vred som man "vrider ned" isbitarna med.
    ok då får jag kolla upp det.
  • tj0rvig

Vi har planer på att köpa en, men vi kommer även att ha två extra frysar i källaren eftersom min sambo jagar o det blir massor av kött, så vi har alltid haft extra frysar.

Svar på tråden ni som har side-by-side kyl o frys