• Bojan

Min mjölk är blå???

Upptäckte detta när jag pumpade ur igår. Kan nån förklara fenomenet. Ser lite läbbigt ut.

• Svar på tråden Min mjölk är blå???
  • trazzlan

Det är helt normalt. Mjölken kan vara alltifrån blå till kraftigt gul.

• Bojan

Vad skönt...
    Vad beror färgskifningarna på?

• Liten Mjau

När den är lite blå i tonen så är den lite tunnare än när den är gul. det ser lite läbbigt men är helt normalt.

• vildamar
    viseversa skrev 2008-10-18 09:38:50 följande:
    oh coolt.Det skulle jag vilja se.
  • Röda

Mycket fett i mjölken = gul

Lite fett = blå.
    På kvällarna eller i slutet av en amningsstund är mjölken ofta blå.
  • Bojan

Okej. Då förstår jag! För min son har börjat vägra bröst. Så har inte ammat på 2 dagar. Måste varit mkt vatten i. Men jag fick en liten chock. såg inte så..nyttigt ut =) Som om man hällt rengöringsmedel i eller nåt.

• trazzlan
    Bojan skrev 2008-10-18 09:49:03 följande:
    Okej. Då förstår jag! För min son har börjat vägra bröst. Så har inte ammat på 2 dagar. Måste varit mkt vatten i. Men jag fick en liten chock. såg inte så..nyttigt ut =) Som om man hällt rengöringsmedel i eller nåt.
    Han kan ju vara i någon tillväxtperiod också och vill ha mera mjölk just nu. Tillgång och efterfrågan Det tar ju ett par dagar innan det ordnar till sig
  • Liten Mjau
    Bojan skrev 2008-10-18 09:49:03 följande:
    Hur gammal är din son (runt 4 månader???). Ger du flaska?
    Min dotter vägrade oxå bröstet och när jag pumpade så var mjölken blå, dvs tunn. Hon ville aldrig mer amma så det blev flaskan för hela slanten.
  • Bojan

nä han e 7 månader och äter både mat och ersättning. så det känns helt ok om han inte vill amma mer. vet inte om jag skulle vilja dricka blå mjölk heller..=)

Svar på tråden Min mjölk är blå???