Min mjölk är blå???
Upptäckte detta när jag pumpade ur igår. Kan nån förklara fenomenet. Ser lite läbbigt ut.
Upptäckte detta när jag pumpade ur igår. Kan nån förklara fenomenet. Ser lite läbbigt ut.
Prova att pumpa efter att ha ätit avokado...Då kan mjölken vara grön;)
Hehe, upptäckte igår att mjölken jag pumpat ut va grön/blå!!!! Samma idag med. Knäppt. Kanske dags att sluta pumpa nu då...
I slutet av en amningsstund så är mjölken fetare än i början så ditt resonemang faller ju lite
Öhh... Varför ska man sluta amma bara för att mjölken är lite tunnare vid något tillfälle?? Det låter som ett väldigt skumt argument... Eller att man ska sluta pumpa pga det...
Bröstmjölk är ju nyttigt oavsett och det bästa man kan ge sitt barn, och det är ju defacto så att fetthalten i mjölken varierar. Ibland är det fetare och ibland lite mindre fett helt enkelt.
tveksamt, det är helt normalt att mjölken kan skifta i både färg och smak. Förmodligen vill han inte amma mer pga av att han har fått flaska med ersättning. Men TS verkar ju vara ok med det så det finns ju inget problem.
Liten Mjau skrev 2008-10-19 10:00:15 följande:
Nej, jag hade aldrig sett blå mjölk innan faktiskt! Jag är fascinerad/förvånad! Visste att den såg lite annorlunda ut olika gånger - tunnare ibland och tjockare ibland. Vi har pumpat och gett bröstmjölk i flaska ibland ända sen han var nyfödd och aldrig sett detta förrän nu.
Men nu vet jag att mjölk kan vara blå också.. (är det därför lättmjölkskartongen är blå månntro :))
åh, vad roligt =)
min mjölk är jättetråkig, typ samma som i vanliga mjölkpaket
Vår uppe i norr är gul ![]()
Om du inte har ammat på ett tag kan jag tänka mig att mjölken är tokblå :)
Jag pumpade en hel del ett tag och märkte att ju längre det har gått sedan man ammade desto blåare är mjölken. När mjölken står i brösten så separerar nämligen fettet ut (ungefär som när grädden flyter till ytan i ohomogeniserad mjölk) och när du börjar amma/pumpa kommer först den blåa mjölken. Håller du på att pumpa tillräckligt länge så kommer fettet att börja följa med ut också och till slut så är det rena grädden som kommer. Det ser också helt surrealistiskt ut, lika tokigt som blå mjölk....
men vad betyder vit mjölk då?
haha.. ja och standardmjölken är ju röd har ni väl alla sett!
Näää den är grön ![]()