• Tangled up in blue

Present till långresa??

Hej!

Min lillasyster som är tjugo år ska resa runt i Australien och Asien i fem, sex månader med några tjejkompisar. De åker om en månad och på söndag fyller hon år. Tänkte köpa något till henne som hon kan ha användning av på resan. Men vad?

Tänkte höra med er som rest land och rike runt.. vad är bra att ha med sig? Var det något ni saknade eller som ni verkligen hade användning av??

Skulle verkligen behöva lite tips för det står still i huvudet just nu...

Lyckligast i världen!
  • Svar på tråden Present till långresa??
  • Tangled up in blue

Inga globetrotters här??

Lyckligast i världen!
  • vill bli mamma 2009

+ resehandduk - suverän grej!
    + hur ska de bo? på vandrarhem är reslakan i siden finfint!
    + adapter för att kunna använda mobilladdare med mera
    + hänglås att låsa fast bagaget med

• Tangled up in blue

vill bli mamma 2009

Tack för tipsen!

Reslakan i siden.. är det någon speciell vits med dem förutom att de är sköna?

Och hänglås, ska det vara små då som man låser själva väskan med eller större saker?

Lyckligast i världen!
  • Tangled up in blue

Någon mer?

Lyckligast i världen!
  • Deej

Massa sköna produker från tex Body shop i reseförpackning så hon får med sig lite lyx på resan.

• Namin

Reselakan är smidigt för att de är lätta och tar lite plats!

Annat som är bra att ha:

En bra guidebok
    Bra pocketbok
    Extra minneskort till kameran
    Multiverktyg/fickkniv
    Dagbok
    Ficklampa (liten)
    syetui (med nål, tråd, säkerhetsnålar och nån knapp)
    solglasögon
    solkräm + aftersun
    platt midjeväska (att ha under kläderna, för värdesaker)
    sällskapsspel i reseformat (om hon gillar att spela spel...)

Vissa saker kanske är roligare än andra att ge, men det är lite idéer i alla fall...

• lurv

En snygg anteckningsbok i behändigt format så hon kan skriva en reseberättelse och pengar så kan hon själv köpa något som inte finns här i Sverige.

• Tangled up in blue

Jaa.. det kanske kan vara något. Någon god tvål att ha i handväskan kanske?

Lyckligast i världen!
  • Elli47

Reslakan i siden var det första jag tänkte på... tar liten plats, väger noll!

• arn

Varför inte köpa ett litet reseapotek.. Inte så kul, men ack så bra att ha med sig! Alvedon, ipren, plåster, sårtejp, magsjuketabletter, vätskeersättning mm.

När min man blev magsjuk i Turkiet ville det inte ge med sej, då sa en kvinna att han skulle ta vätskeersättning och han blev bra på en gång.. Det var svårt för kroppen att återhämta sig utan rätt mängd vätska...

• Tangled up in blue

Tack för alla svar! Jag hade ju missat massa inlägg ju...

Vet inte om jag ska köpa fler "smågrejer" eller något större för lite mer pengar.
    Men ett extra minneskort kanske kan vara en bra grej? Hon ska få en digitalkamera av våra föräldrar.. Det är ju inte säkert att man har möjlighet att bränna av cd-skivor någonstans på resan och det vore ju trist om minneskortet blev fullt mitt i borneos regnskog eller nåt..

Reseapotek är ju också bra! Och känns rätt skönt att ge för en orolig storasyster hihi.. men kanske inte lika kul att få även om det är användbart.

Hmmm.. hmm..

Lyckligast i världen!
  • Tangled up in blue

Tack för tipset Dixie! Där hittade jag faktiskt något som kanske kan vara något.. en dykguide till australien. De ska ju ta cert och sådär så det kan ju vara kul/bra att ha!

Lyckligast i världen!
Svar på tråden Present till långresa??