• glammis

Rutschkanesäng?

Finns det någon på detta suveräna forum som vet vart man kan få tag på en rutschkanesäng? Vet att Ikea sålde förut med de verkar ha tagit bort den ur sortimentet.

• Svar på tråden Rutschkanesäng?
  • Chiba

Min syrra har en sån till sin son. Tror dom köpte den på typ Halens eller Ellos. Men det va iof ett par år sedan.

Den är iaf väldigt populär!

• smurfis75

Mio har serien Kid som går att bygga på (miniloft/våningssäng/rutschkana)

Mamma har 2 älsklingar Liam och Texas
  • glammis

oooh vad kul, ska genast in och kolla dessa hemsidor - tack!

• Romii

puffar är oxå ute efter en sån!

• Romii

har du hittat nått? på clickmöbler finns det en.. men den kostar oxå.. 6000kr och det är way to much för en säng!!

• glammis

nääää, har inte hittat nån än.... varken halens eller ellos hade,,,,

• Romii

det finns många som säljer dessa sängar från ikea.. men inte i stockholm.. vet inte hur dyrt det skulle bli med frakt o så.. men kolla upp det du..

• glammis

Hmmm, hur menar du då? Privatpersoner? För på Ikeas hemsida hittar jag inga.

• Romii

ja privatpersoner.. begagnade.. jag ska ringa en idag.. det är en från mio 1900kr och det är en visningssäng.. alltså inte använd..

• mama86

jag har bara sett dessa begangnade. vid vilken ålder kan man börja med en sån säng. min son är tre år och vill gärna ha en halvloftsäng som han kan gömma sig under. en med trapstege tängte jag som lutar lite

• Frums

hett tipps!!! www.flexa.dk har massa roliga och olika varianter på sängar för barn... (dyra) Men värt att kolla, dyrt e ju indviduellt hur man tycker =)

• Mandarin

Vi köpte på europa möbler men det var för länge sedan.

• Mandarin

Jag tror det var rusta eller jusk som hadde en på den tiden också.

• smurfis75
    mama86 skrev 2008-10-21 10:50:58 följande:
    jag har bara sett dessa begangnade. vid vilken ålder kan man börja med en sån säng. min son är tre år och vill gärna ha en halvloftsäng som han kan gömma sig under. en med trapstege tängte jag som lutar lite
    Jag har sängen från Kid till min son (ett miniloft) som han har haft sedan han var 4 år. Hans kusin hade den vid 3- års ålder, det fungerade utmärkt
    Mamma har 2 älsklingar Liam och Texas
Svar på tråden Rutschkanesäng?