• DaCiss

-Vad är klockan? Du har nyss kikat INNAN någon frågat, kan du svaret då?

Jag kom att tänka på det. Varför är det så? Man ser ibland hur någon kollar klockan och så frågar man "Vad är klockan?". Personen som just kikat kikar OFTAST om igen innan man får svaret!

Då jag själv kikar på klockan så ser jag ju tiden för det var ju den jag var ute efter, men om någon frågar mig efteråt så måste jag nästan alltid kolla igen! Fånigt!

Hur är det med dig?

• Svar på tråden -Vad är klockan? Du har nyss kikat INNAN någon frågat, kan du svaret då?
  • Glass
    Jag brukar bara säga det och sedan får jag för mig att folk inte tror mig så då månste jag visa klockan för den som frågar
  • DaCiss

Haha Det finns väl den varianten också

• Venus

Kollar sällan på klockan Jag brukar ha den ungefärliga tiden i huvudet, diffar på +/-5 minuter...
    Har jag kollat på kockan innan så kollar jag oftast bara sista siffran (mobilen) och det är ju när jag står på busshållplatsen och ska kolla hur många minuter det är till nästa buss går...

• Amarone Classico

Samma som Glass

Ibland har jag svarat utan att titta igen och fått frågan "Hur vet du det?" om personen inte såg att jag tittade precis innan

• DaCiss

Då kanske det är mitt ammande och nattammande huvud som inte sätter tiden i skallen då jag tittar på klockan

Svar på tråden -Vad är klockan? Du har nyss kikat INNAN någon frågat, kan du svaret då?