• Nork

2008 del 4

Här samlas vi som på något sätt inte kan bli gravida. Utrett eller inte spelar ingen roll. Sen vi startade tråden har en del blivit gravida. Dom första kommer ut i november.

• Svar på tråden 2008 del 4
  • Pyro pyret

82Viola:
    Ohooo du är verkligen jätte duktig på tårtor. Ser ut som om de är beställda.... för att inte tala om hur goda de ser ut. Din sambo måste skratta sig lycklig.

Nork:
    Ja, det är verkligen sant. I vilken vecka fick du din riktiga gravidmage?
    Jag är i vecka 15 och kan fortfarande ha mina vanliga byxor.... vill ju ha riktig mage nu! Har träffat massa som är gravida och lika långt gångna, men de är så där fint gravida.
    När jag var på vul i vecka 13 var bebisen 64 mm, får kanske en mini bebis.

• Nork

Min kom inte förrän efter v20. det är nog ganska normalt med första.fast jag tyckte ju att det var MEGA stor tidigare. fast även om den inte är jätte stor så var glad för det. det märker man nu i slutet.

jag är "normal" stor på gränsen till liten mage. men det är jobbigt ändå. har kunnat träna hela tiden, sa upp gym kordet i v 36. har cyklat till jobbet varje dag osv, så hellre liten än stor, för då åker man på mer problem med ont i höfter, leder osv. det kan man ju iof göra ändå, men när man pratat med andra så är det bra att få ha en liten mage Det är jobbigt ändå med att knyta skor, vända sig i sängen osv nu i slutet.

Jag har oxå kunnat behåla mycket av mina gamla kläder. Dock kommer dom väl inte vara så fina efter, men hellre köpa nytt nu efter än behöva byta ut hela garderoben under tidien.

• 8Viola2

Pyro pyret skrev 2008-10-30 09:58:15 följande:

82Viola:Ohooo du är verkligen jätte duktig på tårtor. Ser ut som om de är beställda.... för att inte tala om hur goda de ser ut. Din sambo måste skratta sig lycklig.Nork: Ja, det är verkligen sant. I vilken vecka fick du din riktiga gravidmage? Jag är i vecka 15 och kan fortfarande ha mina vanliga byxor.... vill ju ha riktig mage nu! Har träffat massa som är gravida och lika långt gångna, men de är så där fint gravida. När jag var på vul i vecka 13 var bebisen 64 mm, får kanske en mini bebis.
    Tack snälla du!
    Om man säger så...han har inte sina extra kilon utan anledning...hehehe
    Jag brukar vara duktig på att proppa i honom bakverk och mat.
  • Nork

Hallå tjejer.
    Hur står det till?

Här är det ganska grått idag, tråkigt. Fast om 1 timma eller 2 ska jag och sambon dra en repa på stan. Plöjer ju en del böcker nu när man är ledig, så jag måste ut och bunkra ett gäng igen.

Ha en trevlig helg på er. Själv ska jag nog inte hitta på så mycket tyvärr. Det blir nog mest soffläge. Inte fel det heller i och för sig

• Pyro pyret

Hej alla glada

Själv sliter man på, har tenta den 21 november så det är inte rätt tid att ligga på latsidan. Var på Bern i går och drack alkoholfria drinkar, tyvärr var juicen för stark för min mage och jag fick gå hem och hänga på toa resten av kvällen. Men det var trevligt så länge det varade. Vad har ni druckit ni när ni gått på partyn eller krog?

Det är faktiskt helt okej väder och jag ska ta en promenad för att få ett avbrott i studierna.
    I kväll blir det middag med sambons mamma hemma hos oss, och då tänkte vi berätta för henne om den lila. Sen blir det ut och dansa, har en vän från Kanada här över helgen som ville hitta på nått skoj. I morgon har jag syskon middag (samt respektive) hemma hos mig och det ska bli jätte trevligt. Brorsan tar med sig tvillingarna också.
    På söndag ska jag gå och simma, sen ska jag gå och se en Lars Lerin utställning (love him) på Waldemars udde. Det är full fart nu.

Åhh, vad skönt att bara plöja igenom några böcker. Läser 7 h varje dag och då är man inte jätte sugen på att läsa mer på kvällen. Men när jag är ledigt så läser jag sjukt mycket. Har du läst nått som du vill tipsa oss andra om?

Trevlig helg

• Nork

Jag är en riktig vatten sllukare, så jag har klarat mig ganska bra med bara det. Men när jag varit "ute" så har det blivit alkoholfri öl eller juice. Är inte så mycket för läsk nämligen.

Har provat att köpa hem lite olika viner med dom mesta smakar peck. Kan dock rekomendera Bomerang, ett vitt bubbel. Lite som skumpa faktiskt. och sen ett jordgubbs vin som finns på systemet. Båda är mycket goda och kommer nog drickas en del även nu efter om amningen funkar. Har lite svårt att man kan dricka alkohol när man ammar. Det känns inte riktigt rätt även om man "får".

Dom jag läst nu senast är
    I denna ljuva sommartid m Mari Jungstedt
    Gunillas man fösvann - sann berättelse. Riktigt tragisk
    När livet stannar - sann berättelse om en som var med i Tsunamin. Läste den på 1 dag och grinade sjukt mycket.

• Åttan

Besöket hos IVF läkaren gick bra igår. Vi pratade och så fick vi information. Läkaren en kvinnlig sådan gjorde en undersökning på sambon och sedan gjorde hon en undersökning på mig, vilket jag tycker är jobbigt då jag har dåliga erfarenheter så nu ska jag få gå å "träna" så att jag blir mer avslappnad till det stora ingreppet.
    Sambon hade tidigare på morgonen fått lämna in ett nytt spermaprov för analys vilket visade sig lika dåligt som det tidigare som han lämnat ( stod någonting om i papprerna som han gluttade på att 1 pinhead levde, 1 var död osv.. ) så det blir den avancerade metoden för oss då man microinjenserar en spermie in i ägget. Jag trodde ju att vi skulle få börja på en gång, men där hade jag fel. Vi kommer att få vänta nu max 3 månader enligt läkaren innan vi börjar på själva behandlingen sen kan man beräkna 7 ½ Vecka eller 4 ½ vecka inkluderat nedreglering,hormonbehandlingar,äggplock,insätting och gravtest beroende på om vi gör den långa eller korta metoden.

Förlåt om jag inte varit så aktiv i tråden på sistonne, har känt att jag inte haft så mycket att tillföra.. hoppas att ni kan ha överseende med det..

• Nork

Jeskan: Vad skönt att ni äntligen är igång! Men jag förstår om det känns som en evighet tills det startar "på riktigt".

Är det någon som tycker om att bli undersökt????? Slappna av, lätt för den som sitter på andra sidan att säga. Själv har jag varit som en fiolsträng under varenda gynundersökning jag gjort i mitt liv. Don´t like!!!!

• Pyro pyret

jeskan:
    Det är helt okej att man inte alltid är så aktiv.

Skönt att höra att det går framåt. Är ju aldrig roligt att vänta, men nu finns en tidsram i alla fall. IVF tekniken är ju ändå sjukt bra nu för tiden. Läste i tidningen VI att den förta IVF:en som gjordes i Sverige utfördes 1978. Min sambo är ju adopterad 1977, och då fanns inte ens denna möjlighet, och även när den kom vad oddsen dåliga. Idag kan man fixa nästan allt, hur luriga problem man än har vilket är helt fantastiskt, så det kommer säkert att gå bra för er.

Tycker det är bra att din sambo som var lite skeptiskt till utredning nu är inne på IVF. Har en vän som är praktiskt taget steril, och han fixade inte det beskedet. Jag antar att det kommer, fast han behöver lite tid. Menar bara att du har tur som har en stöttande sambo vid din sida.

Undersökningar är pyton, och att slappna av är inte alltid så lätt. Jag försökte alltid fokusera på varför jag utsatte mig för dessa hemskheten, och hur värt det skulle blir när allt gått vägen. Hoppas du kommer på ett sätt som passar dig.

Trevlig helg

• Nork

Hej på er
    Igår fick vi åka hem från BB med en liten Kajsa. eller liten och liten, hon vägde 4085g och var 54 cm, så hon var ganska stor

Allt har gått kanon. Min slempropp släppte ju i fredags och sen under kvällen hade jag jätte oregelbunda värkar. Sen kom lite blod. Ringde förlossningen och frågade, men det var ju helt normalt, så det var bara att gå och lägga sig. Efter 1h (vid 23) gick jag upp för jag kände att det var något på väg ut och då kom det ganska mycket blod. Ringde fl igen och grinade nästan. Så jag fick komma in för en koll. Det var nog mest för att lugna mig tror jag. Vi åkte in och dom kollade med UL och så. Jag hade inga värkar, men dom ville ändå kolla om det var på G. Det visade sig att jag var öppen 4cm!!!!

Så det blev till att lägga sig i ett rum och bara vänta ut det som komma skulle. Vi sov till och från, mina värkar var ganska svaga och oregelbundna, eller jag hade mycket värkar enligt kurvan men kände dom inte . Men kl 4 gick vattnet och sen satte det fart!!!!!!! Fick hur mycket och täta värkar som helst. Sen föddes hon 09.44 på fredag morgon. Så det gick väl relativt snappt när det väl satte fart.

Så nu sitter man här med ett sjukt ömmande underliv och sjukt ont i brösten. Men det är det värt!!!

Svar på tråden 2008 del 4