• Jennie 83

Samlag och gravid!

Ja det är ju som det låter!

Jag har läst mycket om det att det inte ska vara någon fara att ha samlag när man är gravid!

Jag har dragit på det länge nu...och min sambo är inte allt för glad!
    Jag vet inte varför jag drar på det egenterligen .... jag är nog lite rädd för någe ska gå snett kanske... Att det inte blir så som jag har hoppats på!

Vill inte att någe fel ska hända!

Fler som känner som jag! Eller är jag bara nojjig!

Vore tacksam för svar i från er alla! Vad ni tycker och tänker om det hella!

• Svar på tråden Samlag och gravid!
  • La Lola

Vad skulle kunna hända?

//3 år tog det - jag ska bli mamma igen
  • Millis86

har me kännt så..men prata me din bm om de så kanske de hjälper dig lite att hon säger att de är ofarligt..man litar ju på sin bm lixom..=)

• Tovsan

jag känner som du.. jag är livrädd för att ngt ska gå fel och även om det sägs att träning o sex inte är någon fara så tvekar jag ändå.. Sen är jag inte så sugen när jag mår illa, är gasig o svullen o konstant trött

• Jennie 83

Jo jag vet!

Jag är rädd för att någe ska gå snett så det kan bli Mf eller någe!

Jag ska nog inte oroa mig så mycket!

• Mamma till två mirakel

Det är inte farligt,jag tyckte inte heller det kändes bra i början men sen blev det bättre men nu är man i ruta ett igen för nu är magen så stor så det känns konstigt...
    Man får prata om det och komma fram till hur man vill ha det...

(¯`°?.¸ ღ♥ Med ett Mirakel i magen v.30 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Jennie 83
    Svar på #3
    Jag håller med dig!
    Det är så konstigt för just nu dom har två dagarna som har vart så är mitt illa mående som bort blåst! hmm Tycker det är väldigt konstigt då jag har må illa konstant nästan!

Vart tog det vägen, då kan man ju börja undra om man är gravid! =)

Ja .....
  • Jennie 83
    Svar på #5
    Ja det är väl så!

Tycker mest synd om sambon! =)
    Men jag antar att man inte är ensam om dessa problem!

Jag har helt enkelt ingen lust!
  • smc

Så länge man har "normal" sex så är det absolut ingen fara. Tvärtom är det ju ett bra sätt att hålla kroppen i trim så länge man orkar och vill. Vissa kvinnor får ju mer sexlust, och andra förlorar den helt.
    Om du TS fortfarande har lust att ha sex, så kör på och gör din sambo lycklig en tid till ;)  Han kommer kanske få det "jobbigt" sedan när du absolut inte vill ha sex längre.

(Körde själv en så kallad färdknäpp i torsdags då jag var en vecka över tiden, och det kan man väl kalla "sex med Heffaklump på medicinskt sätt!" Inget skönt alls alltså... ;)

BF+11 ♥♥♥ Undrar hur många gånger siffran kommer ändras?
  • spaceylisie

Jag hade inte heller sådär jättelust i början men gjorde det ändå - tack och lov! Sexet blev vad som verkligen höll oss samman under tre månader hormonhelvete! (Och en JÄVLIGT tålmodig sambo, inte minst!!) Nu är jag i vecka 35 och det går hur bra som helst att pippa än. Tanken är att köra graviditeten ut. Någon fara för fostret/babyn är det verkligen inte. Då hade din läkare/barnmorska sagt det!

Sex är bra, både för en själv, ens partner och för relationen. Det är MIN övertygelse. Att sambon sedan hittade ngn info ngnstans där det stod att orgasmer är skönt för babyn gör väl inte saken sämre? Happy mama, happy baby, happy family! :D

• Jennie 83

Tack för alla super bra svar!!! =) Ni kan gärna forsätta skriva!

Svar på tråden Samlag och gravid!