• MammasÖgonsten

bumbo

Vi åkte iväg för nån vecka sedan och köpte bumbo som alla prata om....skönt tänkte jag att han kan sitta där och leka medans jag fixar annat....
    Men igår titta jag och min man nåt på datan å lillen satt på bumbon på golvet medmig bredvid sig.....va händer han trillar ur den å slår i huvet så hårt på tvbänken så han blev helt blå....synd om han....
    Fattar inte hur det är möjligt, den är ju gjord för att undvika sånt.....åkte å lämna tbx den med engång vågar inte ha han i den igen:(
    iaf ville bara skriva så ni som har bumbo inte lämnar era små ensama i den å går iväg å duschar kanske(hoppas ingen gör sånt men man vet aldrig)

• Svar på tråden bumbo
  • Maroschka

Men din son är ca 8 månader va? Är inte det lite stort att sitta i bumbon?

~Jakob 060415~ ~Olivia 080618~
  • Maroschka

Läste nu att dom "ska" kunna sitta i den väldigt länge men jag tänkte att han är väl så pass stor och stark/tung nu att han lätt klarar av att tippa den men då den ska kunna användas längre än så så förstår jag att du blir upprörd.

~Jakob 060415~ ~Olivia 080618~
  • Komänglar

Men kan han inte sitta själv på golvet i stället för i en bumbo? Vi köpte våran bumbo när dottern var nästan 3 mån och har använt den tills nu då hon är 6 mån och kan sitta själv. Bumbon är ju inte till för att sätta dom i och sen ska dom sitta där, den är ju till för att dom ska kunna sitta i när dom inte kan sitta själv. Märkte nu när våran dotter närmade sig 6 mån att hon började försöka ta sig ur bumbon och då tog vi bort den. Innan har den fungerat kanon.

• Nimbuz

Vid 8 månader är dom ju rätt starka och kan nog klara sig ur den ganska snabbt. Hade vår tills sonen vart ca 5 månader.

• snuttiskakan

vi köpte en sådan till våran son, + bricka då. för jag tänkte att han kunde stödja sej mot den och ha leksaker på. och det funkar jätte bra. eftersom han hatar att ligga ner.

Svar på tråden bumbo