• UppJos

Hur ofta byter ni blöja på natten?

Ni som har barn på ca 3-6 månader, hur många gånger per natt byter ni blöja? Och hur lång är natten? Hur många timmar får barnet ha samma blöja nattetid?

Jag läste nämligen ett sömntips som gick ut på att inte byta blöja på natten, för att barnet ska kunna somna om snabbare efter amningen, men jag tycker det blir så många timmar med samma blöja. Det kan väl aldrig vara bra?

• Svar på tråden Hur ofta byter ni blöja på natten?
  • Mickis87

Har aldrig bytt blöja på natten...
    Har inte behövts... (6 månader nu)

• Batseba

Min 5 månaders sover oftast hela natten så då har hon samma hela natten.

• P2007

Jag bytte aldrig blöja på natten, på BVC sa dom att man inte ens skulle byta om dom bajsat men det gjorde jag om jag märkte det.
    Hon fick ha samma mellan kanske 22-23 - 05-06.

• TheMilky

Min 5 månaders slutade jag byta blöja på natten när hon slutade bajsa på natten, vid ca 3 veckors ålder. Natten är mellan 9 och 12 timmar och jag går efter devisen att vaknar hon inte, så är det ingen fara.

• 1 och 1 är 3

Min tjej blir 2 månader den 26e, hon får ny blöja och mat vid 22, 23 sen sover hon oftast till 06, 07. alltså ingen ny blöja.

Om hon skule vakna på natten så får hon ny blöja först och sen mat, de gör att hon somnar om direkt!

• vivi85

nu är min son iof 8mån. men har kört samma hela tiden (även med dottern) Man ska inte väcka den björn som sover.. ;) Mina barn har sovit hela nätter tider från 2mån har bägge sovit 12h natt utan uppvak, självklart väcker jag inte dem.. :)

• Mrs A

Min lilla 3,5-månaders får ha samma blöja från ca 20 till 06, om hon inte bajsar (vilket är sällan). Sen lägger vi oss o sover igen till ca kl 09, men det känns bra att byta på henne när hon vaknar i 06 o ammar.

• drummelfjollan

Molly 3 månader byter bara om jag märker att hon bajsat,skulle aldrig väcka henne för en tung kissblöja...så länge dom inte blir röda och irriterade i rumpan är det ingen fara...bytte oftare innan vet inte om det oftare var bajs eller bara fjantig=)! hennes natt är mellan 20-07,30, kan bli något förskjutet...

• Frontline

här byts det inte heller på natten om han nu inte har bajsat vilket har kanske hänt ett par gånger sen han föddes , han sover mellan 20 och 8

• MiniFröberg

Har bara bytt på natten ifall han bajsat eller varit vaken på riktigt. När han bara vaknat till och somnat direkt han fått mat eller blivit vaggad har jag inte bytt. Då har han ju typ halvsovit och känns dumt att väcka honom i onödan.

Svar på tråden Hur ofta byter ni blöja på natten?