Lagom ålder för Babysim?
Jag undrar vad som kan vara en bra ålder för att börja med babysim? Min son kommer att vara ungefär 5 månader när vårt badhus öppnar efter sommaren, vet inte riktigt när första babysimet drar igång heller.
Jag undrar vad som kan vara en bra ålder för att börja med babysim? Min son kommer att vara ungefär 5 månader när vårt badhus öppnar efter sommaren, vet inte riktigt när första babysimet drar igång heller.
hos oss har de en gräns på att de måste vara minst 4 månader för att få börja...så 5 månader är ju alldeles lagom!
Puffar lite för fler svar!
jag skall också börja på babysim och på den infon som jag fick så stod det att nybörjarbabysim är från 3-8 månader...
Här står det att det är från 8 veckor, min 4 kilo och läkt navel.
Clara ska börja i augusti och då kommer hon att vara nästan 5 mån. Det ska inte vara några problem enl stället där hon ska gå
vi har gått på babysim med izak och det är ingen ålder som e sagt, bara att dom ska väga minst 4 kg. men dom flesta börjar när barnet är runt 3 mån. då kan dom ju hålla upp nacken ordenligt o så.
Vi börjar på babysim i augusti, och då är Rebecca 4 månader. Nybörjarkursen hos oss är 3-6 månader.
Vi började med Amanda då hon var 3 månader. Var själv lite orolig att det skulle vara för tidigt. Hon tyckte det var jätte skoj redan från första gången. Nu har vi averkat ännu en kurs & till hösten blir det kurs nr 3. Både hon & vi tycker det är super skoj. Man får sån närhet till varandra i vattnet. Helt klart värt varenda öre!!!
Jag ska börja med Lukas i agusti då är han 3½ månad. Om man får en plats vill säga!
PÅ detta stället måste de minst vara 3 månader.
Nicholas började när han var 3 månader och han älskar att bada...Vi ska fortsätta till hösten på nästa kurs oxå.. Men nu i efterhand så kan jagh säga att de barnen som var runt 5 månader var nog de som fick ut mest av babysimmet(i början iallafall). Så det e nog en aldeles perfekt ålder att börja med.
ludvig ska börja i augusti och då kommer han att vara 5 månader.
Hugo var tre månader när han började. Det är den rekommenderade startåldern egentligen från vårt babysim, men alla hans kurskamrater var fem-sex månader.
Hugo tyckte om att bada, men orkade bara vara i vattnet ungefär tio minuter eller så halva första terminen. När han blev äldre så var det liksom mer värt pengarna, men han älskar verkligen att bada i dag också så det var inte för att han var så liten som vi känner att det var lite tidigt.
Vi kommer att börja när "Mini" är tre månader också. Det kommer han att vara i januari när kursen börjar.
Adam börjar i Augusti, då är han 4 månader
Ok, det låter ju lagom att han e 5 månader då.
Tack för alla svar.
En fråga inom parentes...: När är de för "gamla" för att börja med babysim?