Inlägg från: Fille Fjonkan |Visa alla inlägg
  • Fille Fjonkan

Amerikanskt pojknamn?

Jag har alltid gillat Nathan, Nathaniel. Den svenska motsvarigheten Nathanael var inte lika lockande.

/ Fille med Kisen -03, Tösen -05 & Pysen -07
  • Fille Fjonkan
    Nummerupplysningen skrev 2008-10-19 22:19:46 följande:
    Jo Nathan är väldigt fint, gav förslag på det senast idag men fick bara ett "nja" tillbaka, så lär inte bli det heller
    Har du inget namn som du tycker fungerar på engelska och som du känner är helt rätt? Min man sa endel "nja" till mina förslag, men det blev de namnen ändå i slutändan. Han fick istället ensam bestämmanderätt över barnens andranamn. Inom rimliga gränser

Jag hade bestämt förstfödingens namn innan jag ens fått ihop det med maken
  • Fille Fjonkan
    Nummerupplysningen skrev 2008-10-23 11:13:01 följande:
    Inget som dög, oväntat? Nej Frågade han ifall han iaf kan komma på ETT namn, men de kunde han inte, inte ens ett andranamn efter en släkting eller nått dy likt. Kommer väl sluta med att stackarn få heta "namnlös" eller nått
    Om han inte kan komma på ett enda förslag själv borde han inte avfärda dina förslag så lättvindigt. Tycker jag. Sluta försöka få honom att godkänna namnen och koncentrera dig på att hitta namnet DU vill ha. Sedan sätter du igång operation bearbetning tills han kommer med ett motförslag eller accepterar ditt förslag
  • Fille Fjonkan
    Thes skrev 2008-10-29 08:27:37 följande:
    Dewin heter våran son =) fint namn
    Hur uttalas det?
Svar på tråden Amerikanskt pojknamn?