• Fidelis ad urnam

Te, kaffe eller någonting annat när du är förkyld?

När jag blir riktigt förkyld tappar jag helt lusten att dricka kaffe, jag slutar tycka om smaken, och jag dricker vanligtvis minst 5 kaffebaljor om dagen. Men vid förkylning är det bara te som gäller.

Hur är det för dig?
    Vad dricker du när du är förkyld?

Tycker du, som vanligtvis tycker om kaffe, om kaffe vid förkylning?

Amor vincit omnia et nos cedamus amori
  • Svar på tråden Te, kaffe eller någonting annat när du är förkyld?
  • raspberryrevolution

kaffe går alltid ner oavsett förkylning el graviditet men jag brukar komplettera med honungsvatten med citron i när jag är förkyld

• cream tea

Dricker vanligtvis rätt mycket te men när jag är förkyld är det honungsvatten med citron som gäller.

• Lady in the Water

Idag är jag hemma från jobbet. Har feber och är förkyld. Jag är precis som du, gillar inte kaffe när jag är sjuk. Jag dricker en hel del te i vanliga fall också men under förkylning och så, som nu, så är det bara te som gäller.

Det lustiga är att jag sällan märker att jag slutar med kaffe. Det liksom bara kommer av sig självt. Jag saknar heller inte kaffe. Jag kanske inte behöver gå tillbaka till det? Hmm...

• Merle

Te. Är dessutom tyvärr osugen på kaffe även under graviditeten, väldigt synd eftersom det är en av de enda lovliga vuxennjutningarna man får avnjuta under just den perioden.

• Fidelis ad urnam
    Beckah82 skrev 2008-10-20 11:03:04 följande:
    Jag fattar inte frågan. Du ställer en massa fråpgor, vilken av dem hör till omröstningen?

Krånglade jag till det för dig?
    Men det måste du väl förstå, om du tittar på svarsalternativen, att det är den första frågan/frågorna som gäller för omröstningen;
    Hur är det för dig?
    Vad dricker du när du är förkyld?

Den sista frågan;
    Tycker du, som vanligtvis tycker om kaffe, om kaffe vid förkylning?

är ju en JA eller NEJ fråga och inte en fråga som kan besvaras med TE, KAFFE eller ANNAT.
  • VulgusProfanum

Kaffe går hem i alla väder
    Men just nu varvar jag med varma drycker ala tea med honung eller honungsvatten.

VulgusProfanum- Your personal entertainer
  • W W

Jag dricker varmt vatten med honung och citron när jag blir förkyld, för blir jag förkyld så får jag hosta och får jag hosta så är honung bra mot det men inte så gott att äta men dricka det går rätt bra.

Just nu dricker jag mest varm saft eller bara varmt vatten dock (inte förkyld men har alla symptom gånger tusen). Lite te går ner också.

Don?t assume I?m not in to cheap meaningless sex ;)
  • Atamon

Te eller kaffe, även om kaffe inte smakar så gott när jag har ont i halsen och är förkyld.
    Däremot så vägrar jag honung, men gurglar gärna med saltvatten vid ont i halsen -det är det bästa. La rösten på te

• Beckah82
    Fidelis ad urnam skrev 2008-10-20 11:15:44 följande:
    Krånglade jag till det för dig?Men det måste du väl förstå, om du tittar på svarsalternativen, att det är den första frågan/frågorna som gäller för omröstningen; Hur är det för dig?Vad dricker du när du är förkyld?Den sista frågan; Tycker du, som vanligtvis tycker om kaffe, om kaffe vid förkylning?är ju en JA eller NEJ fråga och inte en fråga som kan besvaras med TE, KAFFE eller ANNAT.
    Jo sant men jag tycker du rört till det när du ställer en massa frågor.

Jag dricker kaffe vanligtvis men även te ibland.Nrä jag är förkyld dricker jag kaffe som vanligt plus lite mer te än vanligt. jag tycker att kaffet och teet smakar lika gott som vanligt när jag är förkyld.

Vad ska jag rösta på?
    ♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ beckah82.bilddagboken.se
  • Fidelis ad urnam
    Beckah82 skrev 2008-10-20 11:52:28 följande:
    Jo sant men jag tycker du rört till det när du ställer en massa frågor.Jag dricker kaffe vanligtvis men även te ibland.Nrä jag är förkyld dricker jag kaffe som vanligt plus lite mer te än vanligt. jag tycker att kaffet och teet smakar lika gott som vanligt när jag är förkyld.Vad ska jag rösta på?
    om man vet hur man läser ser man skillnanden.
    Rösta som du vill.
  • lövet2

Jag dricker alltid kaffe och aldrig te. Vid förkylning kompletterar jag med en hel del vanligt kallt vatten ...

• Fidelis ad urnam
    Linda1976 skrev 2008-10-20 15:05:05 följande:
    Espresso med vispgrädde och pepsi max
    Allt blandat i samma glas då eller?
  • Linda1976
    Fidelis ad urnam skrev 2008-10-20 15:06:15 följande:
    Allt blandat i samma glas då eller?
    Ja, så det skär sig och blir lite grumligt

Närå, var för sig. Så det är det jag levt på idag kan man säga. Samt lite stekt fläsk och blomkålsmos då. Kan knappt svälja så ont i halsen jag har
  • Fidelis ad urnam
    Linda1976 skrev 2008-10-20 15:11:02 följande:
    Ja, så det skär sig och blir lite grumligt Närå, var för sig. Så det är det jag levt på idag kan man säga. Samt lite stekt fläsk och blomkålsmos då. Kan knappt svälja så ont i halsen jag har
    DU Har smittat mig! Då är det DITT fel att jag har ont i halsen!

fan skulle aldrig ha hånglar med fyllekajan som somnade på  bröllopsfesten  _*muttrar*_
Svar på tråden Te, kaffe eller någonting annat när du är förkyld?