• SilentStar

Stirrande fjortisar!

ÄR så satans trött på alla fjortisar med mindrevärdeskomplex. Åker en buss till jobbet varje dag där det alltid sitter en massa gymnasietjejer.

Allt som oftast så sitter där nån som bara råstirrar på en med arg blick, och när man tittar på dem så fortsätter de ändå att stirra. Vad tusan ska man göra. Har inte lust att ställa till med en scen heller så man säger ju inget, men det är så himla irriterande! Har de inget annat att göra?

• Svar på tråden Stirrande fjortisar!
  • nickefiki

De kanske sitter o beundrar dig o vill bli som dig. Mig brukar inga ungdomar stirra på tyvärr.

• NinaL1982

Jag var en sån där stirrande fjortis för mååånga år sedan, skäms för att erkänna det idag men det är den grymma sanningen. Jag och mina tjejkompisar gick och spände blicken i folk och betedde oss som idioter men vi trodde att vi var väldigt tuffa. Varför då....ja jag vet faktiskt inte, på något patetiskt sätt så trodde man att man var tuff. Bästa sättet att bemöta det...ja inte säga något otrevligt i alla fall för man ville gärna ha en sådan reaktion. Nej det bästa är faktiskt att nonchalera, det retar mest. Ta med en bok och sitt och läs eller blunda och låtsas sova blir mitt tips.

• SilentStar
    nickefiki skrev 2008-10-20 12:04:50 följande:
    De kanske sitter o beundrar dig o vill bli som dig. Mig brukar inga ungdomar stirra på tyvärr.
    hehe nä det tror jag inte, före jobb så sitter jag ganska sunkig och osminkad på bussen..åhh, har de inte lärt sig den där "reglen" att om man tittar på nån (som man inte känner då) och den "upptäcker" det så tittar man bort??
  • NinaL1982
    SilentStar skrev 2008-10-20 12:07:41 följande:
    hehe nä det tror jag inte, före jobb så sitter jag ganska sunkig och osminkad på bussen..åhh, har de inte lärt sig den där "reglen" att om man tittar på nån (som man inte känner då) och den "upptäcker" det så tittar man bort??
    Fast det är lite det som är sporten, man vill att folk ska känna sig uttittade..man gör det för att provocera helt enkelt. Ja så idiotiskt resonerade jag och mina vänner när vi var fjortisar, skamligt och tragiskt men tyvärr sant. Så därför är mitt råd att nonchalera, det är den bästa hämnden!
  • Jess69

Gör som min svåger gjorde när han blev utstirrad på buss
    och tunnelbana (han har långt svart hår, massa tatueringar,
    piercings osv) han frågade helt enkelt:

"Vill du ha min autograf eller" och log...då blev dom helt paffa

• SilentStar
    NinaL1982 skrev 2008-10-20 12:09:30 följande:
    Fast det är lite det som är sporten, man vill att folk ska känna sig uttittade..man gör det för att provocera helt enkelt. Ja så idiotiskt resonerade jag och mina vänner när vi var fjortisar, skamligt och tragiskt men tyvärr sant. Så därför är mitt råd att nonchalera, det är den bästa hämnden!
    ja men som imorse tex, den tjejen satt ju helt själv, och hon satt dessutom och stirrade så på alla som gick på/av bussen. Hennes blick var riktigt fördömande...när jag skulle gå av så hade jag hennes blick på mig hela tiden, så jag tvungen att vända mig om och titta lite på henne och log lite hånfullt...men sen kom jag på att det nog inte hjälpte ändå..
  • Reglementet

Gå fram och nyp dem i kinden och säg, ååååh vad söt du är då.

• JAG är BÄST

Reglementet

"Gå fram och nyp dem i kinden och säg, ååååh vad söt du är då."

Då är det bäst för TS att hon har skydds utrustning på sig

• Mammatill2hjärtan

är precis som dig. blir lika irreterad.
    vafan ska dom glo på en som om man vore helt dum i huvudet?
    va på marknad hos min sambos syster här för ett tag sen. de va en tjej och hon blängde och blängde och blängde. jag blev mer och mer irreterad.
    tänkte fråga henne har du ingen färgtv hemma? lr va fan glor du på?

• Iskall Öl

bara läst ts men håller med dig!

Svar på tråden Stirrande fjortisar!