• Lindakaivi

Tips på utflykter/sedvärdigheter i Miami (april 2009)

Jag och min kusin ska åka på en lång weekend till Miami i april 2009. Vi har fredag kväll, lördag, söndag och halva måndagen där.
    För att få ut så mycket som möjligt har jag suttit och tittat på saker att göra, hittar massor med sidor vilket gör det svårt.
    Vad är verkligen ett måste???
    Vi har ingen bil men en stor budjet för taxi resor!

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Tips på utflykter/sedvärdigheter i Miami (april 2009)
  • qlurig

Om det är barnfritt så bara måste ni gå på Clevelander´s i miami beach.
    Riktigt riktigt kul, med pool i mitten, stooooort dansgolv utomhus och skööön stämmning.
    Har nog aldrig haft så kul som där.
    Om ni vill shoppa billigt så se om ni kan få tag på en shuttlebus till sawgrass mills (stort outlet på 400 butiker) ligger ett par mil bort.
    åhh kan komma på massor men det tar ju evighet att skriva och det är desperat h på tv.
    Du får säga vad du vill veta

Mamma till Prinsessan Nova och Prinsen Oliver 07-10-01
  • Raka Pungen

Googla på "sevärdheter miami" - INTE "sevärdigheter"

• Lindakaivi

ha ha miss nu bara ;-

jag har googlat massor och hittat massor att göra, men ibland så kan saker och ting låta kul men inte när man väl är där.
    Så jag vill ha "riktiga" personers uppleverlser.

• qlurig

Är det med eller utan barn ni ska åka då??
    och vad är ni ute efter? fest, shopping ?

Mamma till Prinsessan Nova och Prinsen Oliver 07-10-01
  • Pyff

Så synd att ni inte har bil annars skulle jag definitivt rekommendera att åka en dag till Key West, det är ju såååå mysigt och vägen dit är ju ascool med alla broarna! Med tanke på att ni är där så kort tid så skulle jag INTE planera in en massa utan bara strosa omkring och ligga på stranden, men det är ju jag det

Pyff på er!
  • Lindakaivi

Det ska vi göra oxå, men nåt vill vi hitta på. har tittat lite på Everglades (åka bland alligator)...

• FruBes

vi åker på måndag till Florida, landar i Orlando bilar sen vidare till Tampa, napels och ner till Miami och Fort Lauderdale... Kommer vara där i 3veckor. Kommer blogga varje dag därifrån så kika in senare så får du se!

frubesblogg.blogspot.com/

/fina

• Lindakaivi
    FruBes skrev 2008-11-01 00:05:29 följande:
    vi åker på måndag till Florida, landar i Orlando bilar sen vidare till Tampa, napels och ner till Miami och Fort Lauderdale... Kommer vara där i 3veckor. Kommer blogga varje dag därifrån så kika in senare så får du se!frubesblogg.blogspot.com//fina
    Det kommer jag absolut göra
Svar på tråden Tips på utflykter/sedvärdigheter i Miami (april 2009)