• Anonym

Finns de alternativ till a-kassan??

Alfakassan är en oberoende kassa som man kan få ersättning ifrån.
    De är inte fackligt anslutna till någon organisation.

• Anonym

Japp de är de som man blir hänvisad till om man inte är medlem i någon annan a-kassa.

• Anonym
    Svar på #4
    För att få 320.- måste du ha jobbat heltid.

O för att få inkomstrelaterad ersättning måste man tillhöra en a-kassa o vart medlem i minst 12 månader. Annars är det endast grundbelopp man får vilket är max 320.- om dagen.
  • Anonym
    Anonym skrev 2008-10-20 15:54:28 följande:
    Svar på #4För att få 320.- måste du ha jobbat heltid. O för att få inkomstrelaterad ersättning måste man tillhöra en a-kassa o vart medlem i minst 12 månader. Annars är det endast grundbelopp man får vilket är max 320.- om dagen.
    nej man måste bara ha jobbat 17h/vecka 4 av 5 veckor i 6 mån.
  • Anonym

Anonym (....) skrev 2008-10-20 17:42:03 följande:

Nej, Det räcker inte med bara det. Man måste varit ansluten i 12 månader. Man kan ansluta sig till alfakassan som vilken annan a-kassa som hellst.Man blir ansluten genom att jobba minst 17h/ veckan 4 av 5 veckor i månader.
    nej det gäller om man ska ha inkomsbeprövat. för lägstabeloppet räcker det.
    jag har det själv efter att ha jobbat halvtid i 7 mån så jag vet
  • Anonym

har de itn sänkt nu? Har för mig jag härde att Reinfeldt sänkte för att få de som gått ur förut att gå med igen.

• Anonym

Inlägg 5 är riktigt då jag jobbar med detta.

• Anonym

Alfa kassan är en helt oberoende a-kassa som går under samma regler som alla andra a-kassor. MEd andra ord kan man gå med och behöver inte vara fackligt ansluten, men man får inte heller ersättning om man inte uppfyller kraven.

Svar på tråden Finns de alternativ till a-kassan??