• sherry mum

ni som färgar fransar och bryn hemma!

1. vilken fransfärg använder du?hur lång verkningstid?
    2. vilken brynfärg+nyans?

har färgat på fransarna på salong idag och det blev jättefint men tänkte färga hemma nästa gång och har aldrig gett mig på det tidigare..så ge mig lite tips=)
    hur applicerar man fransfärgen?

• Svar på tråden ni som färgar fransar och bryn hemma!
  • Pucko Buffy

jag brukar färga vänners ögonfransar. Den sort jag använt då är en gul förpackning med svarta ögonfransar på. Den finns på ex kicks, hm, åhlens mm

Tänk på att lägga bommullspaddar som är fuktade under ögonen och ha någon som hjälper dig. Verkningstiden står på förpackningen och vi brukar ha den på i 15-30 min

lycka till

• MaddeMamman

jag smörjer med idomin på en tops runtom för att undvika färgfläckar på huden

Aliquando et insanire iucundum est.
  • jenny99

jag går alltid till salongen.
    Jag är nyfiken hur man gör det själv hemma.

Jag vill testa det.Fler svar kanske?

• Yosa

Jag färgar alltid ögon brynen hemma. Gör det alltid på kvällen eller eftermiddag när jag vet att jag inte ska ut mer. Då hinner de blekna lite (det som ev råkar komma på huden mellan ögonbrynen)under kvällen i natten. Har gjort det i många år.

• sherry mum

vad heter märket på fransfärgen som ni använder?

• Pucko Buffy

Coloran heter den jag har använt finns i brunt och svart. Den funkar både på ögonfransar och ögonbryn och är väldigt enkel att använda (spatel och skål kommer med i förpackningen). Fransarna bör man ha hjälp med, brynen fixar man lätt själv.

• MajaMaria79

refectocil har jag. Blåsvart till fransarna och ljusbrun till ögonbrynen. De varar en evighet. Så det är väl värt sina kronor.

Jag gör fransarna först och sedan brynen, och när jag tar bort gör jag i omvänd ordning. Mest för att brynen inte ska få för mycket färg. Ca 20 min låter jag det verka.

Jag gör det på mig själv. Jätteenkelt.

• sherry mum

sliter det mer att använda mascara varje dag eller att färga ögonfransarna varannan månad?

• MajaMaria79

Känns som att det är mer slitsamt att använda mascara som man gnuggar varje dag. Men jag har ingen statistik på det

Svar på tråden ni som färgar fransar och bryn hemma!