Om troll/ljugpottor på nätet LÄS TS helt enkelt...
Har du bra koll på troll? OBS LÄS!Det vimlar av folk på nätet som hittar på den ena historien värre än den andra enbart för att få uppmärksamhet. Finns vissa klassiker som jag stöter på ständigt om och om igen:
* Unga tjejer som ljuger att de har barn. Snor bebisbilder och påstår att det är deras unge eller lägger upp bilder från de själv var bebis osv.
* Kvinnor/tjejer som ljuger om att de har ett änglabarn. Att de fått missfall eller liknande och nu är änglaförälder.
Sen finns det ju såklart massvis av andra varianter. Gemensamt för dem alla är att uppmärksamhetstörsten lyser igenom rätt bra. Många försvinner plötsligt för att sedan återkomma bakom nytt namn med nya lögner men man kan lätt koppla ihop om man är vaken.
Det finns småtroll som hittar på en liten historia halvanonymt och sedan försvinner efter en-ett par dagar (detta brukar vara helt galna historier) och det finns stortroll som bygger upp en hel värld, ett helt liv, en identitet av lögner och binder in folk i sitt "livsöde" i flera månader.
Jag har stött på alla sorter.
Tjejen som hade 10 änglabarn, blev gravid stup i kvarten men födde döda barn, snodde foton på andras änglabarn och sa att det var hennes osv. Det blev världens liv när det uppdagades. Igen. Inte slutade hon, nej nya "barn" följde.
Tjejen som fick barn när hon var 14. "Dottern" fick cancer, låg på sjukhus inför döden. Allt för uppmärksamhet. Någon dotter fanns inte. Allt var en lögn. Månader av ljug, stulna foton, massor av människor som följde den stackars familjens öde.
Dessa två är storfavoriter i min trollbok.
Har du bra koll på troll? är du trollkännare? Eller är du godtrogen och köper allt? Eller kanske rent av skiter i om det är sant eller inte.
Jag har EXTREMT bra trollkoll vågar jag påstå. jag är nog den första att ana ugglor i mossen många gånger

Så...nu kan du rösta. Har du trollkoll?