• immali

Ni som alltid använder bärsjal. Blir det inte väldigt varmt nu på sommaren?

Jag har en Moby Wrap, men känner att jag inte kan använda den nu på sommaren när det är så himla varmt och svettigt att ha lillgrisen mot kroppen, utan får ta barnvagnen iallafall.

Hur gör ni hängivna AP-föräldrar?

• Svar på tråden Ni som alltid använder bärsjal. Blir det inte väldigt varmt nu på sommaren?
  • Caro Lin e

Nu när det är varmt bär jag mest med min Ella Roo, den är mycket tunnare och svalare nu. Rinsjal och Ergo är också svalt och skönt. Sen gör det rätt stor skillnad vilka knytningar man gör, ju mindre tyg runt oss dess bättre. Tibetansk ryggsäck är min favoritknytning nu när det är varmt.
    Men visst, ibland känns det lite väl varm i alla fall...

• NovaAlexandra

Jag bär ändå, jag har en hoppiz och en moby och hoppizen är inte lika varm!

• kixan

Jag bär i svalare sjalar/selar och knyter knytningar som kräver mindre tyg, då går det bre.

• vårsol

Fy jag svettas ihjäl!!! Men nu har vår Patapum kommit så nu är det betydligt lättare Jag köpte en amazonas antigua men såna här riktigt heta dagar blir det för varmt det också. Ringsjalen är ju supersval förståss men längre sträckor blir det jobbigt att bära i den

• mammamamma

Jag har faktiskt lagt undan sjalen dessa heta dagar. Hur sval sjalen än må vara så bär man ju kropp mot kropp, det blir för varmt för oss! Så det är vagn som gäller just nu.

• Hallonpaj

Jag har plockat fram Ergon ur förrådet, och den funkade jättebra! Har inte burit lilltjejen med den förut, men det var ju super!

• Katharina

Bär mycket i sele, men sonen väljer själv vagn nu när han ska sova. Jag köpte en maclaren quest för att kunna ha med en smidig vagn att sova i

• mexanemma

Här i Mexiko är det runt +40 grader nu på sommaren. Jag använder en mexikansk rebozo, 4,5m, och den är sval nog för detta klimatet tycker jag. Svettas gör man förstås både med och utan sjal, åtminstone om man går mitt i solen, men jag tycker att bära i sjal blir möjligt pga rebozons rätt tunna tyg. Den är vävd, elasiskt på diagonalen, i materialen polyester och bomull. Läs mer på www.stjarnbarn.se/rebozo.htm
    Lycka till!

• Mandi74

Vi testade sjal..men både jag och lill killen tyckte det var för varmt..funkade inte nu..men använder selen känns mycket svalare..

• vadskajaghetadå

ella roo använder vi..fast också vagnen...

• Vero

Vi tycker det går bra, fast när det smyger upp mot 30 grader blir det vagn här med.

• Isolde och Julian

Jag tycker det funkar ändå, men tycker att en solfjäder är att rekomendera så man fläkta när man sitter på spårvagnen!

• HaltaLotta

Här har det blivit Ergo sen vi vi köpte den i maj nånting....den är sval o framförallt snabb på alla utflyckter där man går in o ut från bilen etc..... slipper man släpa sin fina sjal i marken....

Svar på tråden Ni som alltid använder bärsjal. Blir det inte väldigt varmt nu på sommaren?