• emet

Läkarundersökning för körkort...

Kanske en skitdum fråga men är det vårdcentralen jag ringer för att göra en hälsoundersöning för att skciak en ansökan om lämplighetsintyg för körkort?

• Svar på tråden Läkarundersökning för körkort...
  • briar

det räcker väl med optikern, resten fyller du väl i själv?

/mal

• emet

Det är ett papper här ockåps där det sråt frågor som ska besvaras av läkaren...

• grodanboll85
    emet skrev 2008-10-21 14:03:16 följande:
    Det är ett papper här ockåps där det sråt frågor som ska besvaras av läkaren...
    okej de va ju skumt har aldrig hört talas om att man måste gå till en läkare för å skicka in ett lämplighetsintyg för körkort.

Inte va de så iaf när jag skickade in papperna iaf
  • emet

E. Frågor att besvaras av läkaren
    Läkaren bör uppmärksamma Vägverkets föreskrifter om medicinska krav för innehav av körkort, traktorkort och taxiförarlegitimation (VVFS 1996:200, ändrade genom VVFS 1998:89). Intyget skall utfärdas i enlighet med vad som sägs i 15 kap.
    1. Hur har patienten legitimerat sig?
    Personlig kännedom ID-kort Körkort

• grodanboll85
    emet skrev 2008-10-21 14:16:45 följande:
    E. Frågor att besvaras av läkarenLäkaren bör uppmärksamma Vägverkets föreskrifter om medicinska krav för innehav av körkort, traktorkort och taxiförarlegitimation (VVFS 1996:200, ändrade genom VVFS 1998:89). Intyget skall utfärdas i enlighet med vad som sägs i 15 kap.1. Hur har patienten legitimerat sig?Personlig kännedom ID-kort Körkort
    som jag förstår de är de om man äter någon medicin som en läkare måste godkänna lr va man ska säga.
  • Tecken

Om det är så att det krävs läkarkontakt för att fylla i ansökan till körkortstillståndet, ring vårdcentralen och förklara vad det gäller.

• Skogsflickan

Konstigt för när jag sökte för ett par år sen var det bara optikern jag skulle uppsöka och dom fyller i. Sen var det en hälsodeklaration som man skulle fylla i sanningsenligt själv. Men en läkare skulle fylla i ENDAST om man hade epilepsi eller diabetes. För där skulle läkaren intyga om man varit symptomfri under en längre period. Men det var en annan blankett man fick beställa om man hade dessa sjukdomar.

Ring länsstyrelsen och fråga.

Svar på tråden Läkarundersökning för körkort...