• Blåklockan79

Vilka leksaker är roliga?

Tänkte passa på att önska leksaker och böcker i julklapp till lilltjejen. Hon kommer att vara 3 månader i jul men tänkte att man skulle passa på att få sånna som funkar under hennes första år! Sen tänkte jag att leksaker för äldre får hon önska sig till sin födelsedag lixom...

Vad har ditt/dina barn tyckt varit roligt under första året. Skriv gärna med när han/hon tyckt om det.

Astrid Lindgren böcker och liknande är det för äldre barn som högläsning/nattning?

• Svar på tråden Vilka leksaker är roliga?
  • Henning06

Min dotter är lite drygt tre månader nu, och hon älskar att ligga under babygymmet. Där kan hon både titta och känna på leksakerna.

• TheMilky

Klart man kan läsa böcker för småbarn också, men det rekommenderas att man läser typ två-tre ordsmeningar i böcker för riktigt små. Smaksak.
    Min tjej älskar en ursköljd gräddförpackning just nu
    Men mobiler med eller utan ljud går ju alltid hem.

• piggen

Min 10 mån går det inte att läsa för, sidorna rivs sönder. däremot pekbok med tydliga bilder på olika saker är kul att bläddra i. Annars gillade/gillar han:

Prasselböcker (var roligast upp till 6-7 mån)
    Bollar
    Stapelbara saker typ klossar
    Saker som rör sig och låter typ telefoner, pipdjur
    Pekböcker med tydliga bilder

Favoriten nu är klossar från Fisher Price med gubbe som man trycker på, då snurrar ett hjul och på en sida är det något man kan dra i och stapelbara koppar som jag staplar och han välter och ålar efter.

• piggen

Gymet var favorit tills han började åla.

• Flickan och kråkan

Min pojke är 10 månader nu. Jag tycker nog inte leksaker blev riktigt roligt förrän runt 5 månader, men det är ju givetvis individuellt.

Det som varit poppis här är:
    - Bitleksaker (massor med tänder)
    - Prasselböcker
    - Pekböcker
    - Vissa mjukdjur
    - Färgglada plastburkar i olika som man kan stapla, stoppa i varandra etc. (slamrar mest med dem ännu )
    - Brios trägrej som kan rulla med bjällra i
    - Bordsleksak från Bellino. Sugpropp i botten och så en massa saker att snurra, trycka på etc.
    - Allra mest poppis är en leksak från Bellino som jag inte vet vad heter. Det är som en jättestor "tärning", fast trekantig. På varje sida finns olika saker att snurra på, flytta etc.

• Blåklockan79

Många bra svar, men puffar lite för ännuflera svar

• Ronjas mamma

finns sådana små piano med tangenter stora som en babyhand
    klossar til at stapla(mamma staplar barn välterjätteskoj)

Svar på tråden Vilka leksaker är roliga?