Pergotimefråga
Varför måste man ha blödning innan man tar pergotime? När har man äl? Om man ev snart skulle ha egen äl, vad händer om man tar pergo då?
Varför måste man ha blödning innan man tar pergotime? När har man äl? Om man ev snart skulle ha egen äl, vad händer om man tar pergo då?
ingen??
Blödning ska du väl ha först för att veta på vilken dag du ska börja med tabletterna.
Ang egen ägglossning så tror jag att pergo ev hjälper till, det blir i alla fall inte fel att ta dom om man har egen ägglossning.
Blödning måste du ha eftersom du ska börja ta tabletterna på dag 5 i cykeln.
Dom flesta brukar få ÄL något senare än standarden på 14 dgr, runt dag 17-21 tror jag är vanligast, men både tidigare och senare förekommer.
Själv kommer jag troligen få min ÄL på fredag och det blir dag 17 för min del (Pergo-kanprarare!!)
Du måste inte ha en blödning! Jag käkade Pergotime eftersom jag verken hade mens eller ägglossning. Jag började på en dag som kändes bra för mig och läkaren (utifrån när vul skulle bli för att kolla äggblåsor). Allt gick bra och på första försöket blev jag gravid. Är nu i vecka 21.