Men snälla... Vet ni inte att allt bara är psykiskt...
Det är i alla fall vad jag jämt får höra, typ... fast ibland med lite omskrivning med div. diagnoser de misstänker att man har som man inte fattar vad de menar förrän man söker på namnet och ser att jaha, det är samma som de sa sist, fast med ett annat ord...
Historik om min sjukdom.
Blev dålig slutet av okt. 07.
Lades in då de först inte visste vad det var.
Ett par timmar efter en magnetröntgen fick jag kramper (liknande ep) där tal och rörelse försvann. De hävde läkarna med medicin efter ca 3½- 4 timmar.
Provsvaren snabbades på och jag fick beskedet hypertyros.
T4 över labbets högsta mätvärde och tsh mindre än labbets lägsta mätvärde.
Var rätt kass med andra ord.
Första symtomen: hjärtlappning, huvudvärk, trötthet, ljuskänslighet, tappad aptit, m.m.
Efter kramperna kom en extrem muskelsvaghet och ännu mera trötthet. Har även minnessvårigheter och koncentrationssvårigheter. Kramper i perioder, kan komma dagligen i 20-30 dagar för att sedan hålla upp ett par veckor innan nästa period. Har även ögonsymtom kvar, de var utstående i början, har fortfarande ont i dem...
Medicinläkarens kommentarer om att symtomen kvarstod flera månader efter påbörjad behandling:
Du fick ju barn för drygt ett år sen, han kom tidigt eller hur. Det var en jobbig period för dig och du har haft det jobbigt efteråt... (NÄ, inte vad jag själv upplevt)
Psykiskt. En utmattningsdeprition, för det kan man ha utan att vara deprimerad. (?)
Värdena normala (NÄ, TSH har legat ÖVER normalt sen i april utan att han reagerat, först när jag själv efter mycket om och men fick provsvaren på papper och mer eller mindre skällde på honom ändrade han dosen levaxin från 100 till 125)(Har thacapzol också)
Psykiatriker: Inte psykiskt!!!
Nevrologen: Först -lyssna på medicinläkaren, det är säkert psykiskt. Psykiatriker... BAH...
Vägrade kolla nåt. Skickades i alla fall på eeg. Efter hot om remiss till annan läkare för andra bedömning kom plötsligt en hel rad med undersökningar och han konstaterar att jag har en liten påverkan på balanscentrat och vakenhetscentrat i hjärnan. Vad och var ska vidare utredningar visa.
Nevropsykolog: Utreder...
Läkare på neurologavd.: Jag tror att du lider av postinfektiös asteni.
Har kollat upp det och det är en uteslutningsdiagnos som innebär att man är trött... Kriterierna stämmer inte in på mig, man måste uppfylla 4 av dem, vilket jag inte gör. Den diagnosen kan inte heller förklara mina perioder med kramper.
Så... ett år som sjukskriven. Diagnos hypertyros. Men vad mer? Är det nåt mer? Varför gör inte medicinen mig frisk som den borde?
Gjorde illa foten för ett par veckor sen och har fortfarande ont. Går jag till läkaren ger jag mig sjutton på att de ska ha det med till att vara psykiskt... för det måste ju allt i slutändan vara...