• polizoni

unga mammor malmö

Har kollat igenom alla möjliga trådar här och det finns ju ingen i Malmö!
    Skulle gärna vilja ha kontakt med andra unga gravida eller mammor runt Malmö!
    Själv har jag fyllt 20 och väntar en liten flicka i januari!
    Skulle vara kul om man kunde byta msn och prata och kanske träffas!! Min msn är caroline_polizoni@hotmail.com
    Kram på er!

• Svar på tråden unga mammor malmö
  • naddie

Jag är en tjej från Malmötrakten på snart 20 år som väntar en liten flicka med BF 5 februari!Allt bra med bebben i magen? :D kram!

• Nettan84

tjej på 23 år med 2 pojkar födda 2002 & 2007 samt en liten i magen BF 2009

• L bebbe P

Hej.. 21årig tjej i Malmö som fick liten bebbe för 2 veckor sen =)

• QueenSignita

Är 20år,Bor i Malmö. Har en stor flicka nu på nästan 2och ett halvt år.

• MaddeJimmy

22 år och har en son 0612 och en dotter 0801

Fru, Mamma till två små barn 06-12, 08-01
  • Jonnisss

En Tjej på 21 år Bor dock i trelleborg men är inte långt ifrån malmö.. ca 15 min med bil .. Ska ha Barn i februari!
    Grattis till alla Magar!

• claire

Hej allihopa. Jag är ny här, 21,5 år, och behöver nog lite pepping. Jag och min sambo letar just nu efter en trea och ska starta verkstad så fort det är ordnat är väl planen. Jag tänker dock mycket på hur folk runt mig ska ta det, och hur normen i övrigt ser ut med att PLANERA barn såhär tidigt. Var/är era bebbar planerade?

• MaddeJimmy
    claire skrev 2008-11-24 21:15:06 följande:
    Hej allihopa. Jag är ny här, 21,5 år, och behöver nog lite pepping. Jag och min sambo letar just nu efter en trea och ska starta verkstad så fort det är ordnat är väl planen. Jag tänker dock mycket på hur folk runt mig ska ta det, och hur normen i övrigt ser ut med att PLANERA barn såhär tidigt. Var/är era bebbar planerade?
    Jag var 19 när jag blev gravid med William. Vi hade varit tillsammans i 6 månader och bott tillsammans lika länge (en annan lång historia).
    Vi ville ha barn och hade sagt "händer det, så händer det". I vecka 8 berättade vi för våra föräldrar. Min mamma som jag trodde skulle bli arg blev jätte glad och hon stöttade oss från allra första sekund hon fick veta, hon var även med under hela förlossningen (även när Jennifer föddes 13 månader efter William). Min pappa blev nog mest orolig och undrade vad vi sysslade med, men idag är han världens stoltaste morfar. Makens föräldrar började skika på honom och dem motarbetade oss lite kändes det som, men jag undvek dem under båda mina graviditeter, och nu är dem såklart jätte stolta över sina barnbarn. Min mormor blev såklart oxå jätteglad, trodde hon skulle bli tokig men hon säger varje gång "Ni har ju plats med en till" och visst har vi det, men en tredje får vänta ett tag :) (Har iofs blivit spådd att jag ska får mitt tredje barn i mars 2010, vi får väl se *ler*)
    Mina kompisar har reagerat olika, alla blev glada, men en del försvann tyvärr, vet inte varför, beror kanske på avundsjuka (hörde detta via en annan kompis). Makens barndoms vän fick barn 3 månader efter oss så det tycker dem ju är kul.
    På förlossningen (Lund) första gången tyckte alla som jobbade där att vi var unga, och på pat. hotellet var vi yngst men det var ingen som dömde oss och alla stöttade. I början fick vi mycket blickar, kanske vi får än idag, men det är inget vi ser längre, och nu har vi dessutom två st :)
    Rent allmänt så tycker alla vi känner att det är kul att vi har barn, frågar alltid hur det är med dem, stöttar oss m.m.
    Man hör ofta hur folk klankar ner på unga föräldrar (vad man kallar ung är ju en smaksak men upp till 23-25 tycker jag man är ung) men vi har alltid känt det så.

Kan ju tillägga att vi bodde i en tvåa när sonen kom, flyttade till en trea när han var 1 månad. Det är lite trångt ibland men vi är påväg här ifrån till ett litet hus eller en fyra.

Oj, vad långt det blev :)
Svar på tråden unga mammor malmö