• lotie

Symtomlista!

BIM 15 november

[] Svullen mage
    [x] Hård i tjejmagen/ligg gärna på rygg om du ska känne efter
    [] Vita flytningar
    [x] Genomskinliga flytningar
    [] Huvudvärk
    [x] Illamående
    [] Hunger
    [] Törstig
    [] Ingen matlust
    [] Halsbränna
    [x] Svettningar
    [x] Het/varm
    [] Fryser
    [] Glad
    [] Arg/kort stubin
    [x] Deppig/ledsen
    [x] Känslig/lättare för att gråta
    [] Humörsvängingar
    [x] MoLvärk/mild mensvärk
    [] Tyngre/öma bröst
    [x] Större bröst
    [x] Synliga ådror på brösten
    [] Mörkare bröstvårtor
    [x] Stickningar/hugg i livmodern
    [] Nidblödningar
    [] Nästäppa
    [] Gasig i magen
    [] Dålig i magen
    [x] Hård i magen
    [] Kissnödig
    [] Sugen på något
    [] Finnar
    [x] Trött
    [] Hög temp/ca 0.5 över vad jag brukar ha
    [x] Ont i ryggslutet/korsryggen
    [x] Strålningar/ilningar mot ljumsken
    [] Metallsmak i munnen
    [] Ont vid sex
    [] Yrsel
    [x] Sjukdomskänsla
    [] Drömt att du plussat/fått barn
    [] Åksjuk
    [] Känsligare för lukter
    [] Blir lättare anfådd

Det blev ganska många plus jag hoppas det är en bäbis på väg

• lotie
    Bebisfixerad skrev 2008-11-07 22:30:20 följande:
    vågar man göra ett test fast mensen bara e 1v sen?
    Jag har testat två veckor innan mensen kommit hur kan dui hålla dig sålänge? Köp ett test å testa nu!!! lycka till
  • lotie

Hej jag var hos en barnmorska igår och hon typ skrattade åt mig och sa att man inte kan få symptom förrän absolut tidigast 4 veckor efter så jag har bara inbillat mig allt och en del saker kan bero på att jag slutat med p-piller sa hon. och hon testade å sa det var ett extra känsligt test som ska kunna upptäcka det tidigare men den var på 25ml ?? Så hon sa att visst kan jag vara gravid men jag kan inte ha några tecken på det nu. Grät floder hos henne och är skit ledsen nu.

Mina bröst har verkligen växt helt sjukt och det dära nätet med ådror syns jätte väl. jag är överlycklig mannen med hade inga innan. Kan det verkligen bero på att jag slutat äta p-piller?

• lotie
    Läntandelavendel skrev 2008-11-08 12:18:24 följande:
    Det e klart man kan få symtpom tidigt!! Saken e väl den att man inte kan veta säkert.. Jag plussade på andra försöket efter p-piller stopp (känns otroligt :)) ) men jag kände nästan fler symtom efter första försöket, o då var jag ju inte gravid hehe. Så man vet aldrig! Men du kan ju testa snart!! När har du BIM? Och apropå p-pillerstopp kan ge symtom så håller jag med, jag hade jätteaktiva äggstockar kändes det som direkt efter p-piller stopp, förmodligen kroppen som "kommer igång". Lycka till! Håller tummarna!
    Tack vad skönt att höra!
    Jag har BIM 15 november så det börjar närma sig. Kommer testa nån dag innan. Hoppas veckan går fort. Så du är gravid nu då eller? vad underbart det måste kännas. Tänk vilken mysig jul å veta att det växer ett litet liv där inne=)
  • lotie
    Emka90 skrev 2008-11-09 13:40:50 följande:
    ja precis... Men det återstår o se om det flyttat in en liten bebbe. Fick nyss en frossa så jag satt o skakade här framför datorn. Satt med ett täcke runt mig :PNu sitter jag o svettas (utan täcke) hehe...skum kroppen blir när man vill ha barn :P
    Samma här fått svettningar och kännt mig febrig i eftermiddag legat i sängen å sovit hela dan.
  • lotie

Jag ska testa imorgon.
    Varit hemma sjuk i 2 dagar nu lite feber mått illa å framför allt sovit för jag varit orkeslöst. Å brösten bara fortsätter växa och igår när min lilla kissa hoppade upp på mig kännde jag hur ömma de var. Idag är de ändå mer ömma.

Jag har så svårt att tro att jag känner mig gravid och har alla tecken och det skulle bero på att jag slutat äta p-piller.?? Men efter att jag läst massor av inlägg och fått svar från flera så är allt möjligt. Det kan vara p -piller, jag kan vara skengravid eller menstecken och det kan vara tigida tecken på graviditet som jag känner.
    Så det är bara att vänta och se!

Någon mer som ska testa imorgon Tisdag?

• lotie

Tänkte jag uppdaterar listan dagne inna jag ska testa.!!

[] Svullen mage
    [x] Hård i tjejmagen/ligg gärna på rygg om du ska känne efter
    [x] Vita flytningar
    [] Genomskinliga flytningar
    [] Huvudvärk
    [x] Illamående
    [x] Hunger
    [x] Törstig
    [] Ingen matlust
    [] Halsbränna
    [x] Svettningar
    [x] Het/varm
    [] Fryser
    [] Glad
    [x] Arg/kort stubin
    [x] Deppig/ledsen
    [x] Humörsvängingar
    [x] Tyngre/öma bröst
    [x] Större bröst
    [] Mörkare bröstvårtor
    [] Stickningar/hugg i livmodern
    [] Nidblödningar
    [] Nästäppa
    [x] Gasig i magen
    [] Dålig i magen
    [] Hård i magen
    [] Kissnödig
    [x] Sugen på något
    [] Finnar
    [x] Trött
    [x] Hög temp/ca 0.5 över vad jag brukar ha
    [] Metallsmak i munnen
    [] Ont vid sex
    [] Yrsel
    [x] Sjukdomskänsla
    [x] Drömt att du plussat/fått barn
    [] Åksjuk
    [] Känsligare för lukter
    [] Blir lättare anfådd

Håll tummarna för mig att det blir PLUS imorgon nu!!

• lotie

Emka90: Du har ju massor av symptom varför känner du dig inte gravid längre? Vissa dagar när jag har vaknat har jag inte kännt det men sen på eftermiddagen kommer det till mig igen. Just nu känner jag mig mest gravid i hela världen=)
    Lycka till imorgon hör av dig hur det går!

• lotie
    Emka90 skrev 2008-11-10 16:15:46 följande:
    jo visst, lite känner man av, men inte hela tiden. Vissa dagar kanske jag känner mer av illamåendet än nästa dag liksom. Alla symptom kommer o går typ... På eftermiddagen börjar min mage att svullna och jag blir mer hungrig hela tiden. Sedan så har jag ju konstant ont i svanken. vilket är lite jobbigt.Har som ilningar i höfterna också. Undra om det kan ha nått med livmodern att göra`?Jag hoppas självklart in här o berättar vad det visade.
    Jag har med jätte ont i svanken och stickningar i ljumsken Det kan vara tecken men exakt vad det beror på vet jag inte men kroppen förbereder sig för att bli gravid tror jag. Mitt största problem nu är min temperatur som stiger och sjunker. Är febrig på eftermiddagrna typ 37,5 har 36,8 i vanliga fall men nu ligger den runt 37 på morgonen. Sen illamåendet försvinner aldrig och min enorma hunger är jobbig. Det bästa är att brösten växt till sig rejält=) Kan allt detta bero på en bäbis eller är det för att jag slutat med p-piller för 4 veckor sen snart?
  • lotie

Jag testade imorse 4 dagar innan BIM (BIM på lördag) å det var negativt=(
    Är hemma från jobbet idag med (4 dagen)har feber och mår jätte illa=( När ska jag bli frisk?
    Om det beror på att jag slutat med p -piller hur länge håller det på såhära då? Och en influensa där brösten växer och jag har mensvärk har jag då aldrig varit med om?

• lotie
    Emka90 skrev 2008-11-11 17:05:05 följande:
    Det var neg! Men det kände jag på mig att det skulle bli så jag är inte förvånad direkt... Men kommer inte mensen så ska jag testa mig nästa vecka igen... Nu avslutar jag mitt konto här på FL då det är mycket stress om att få ett + o så.. Så jag önskar er alla Lycka till! Kram på er!
    Nej ska du försvinna? vad tråkigt=( Lycka till iaf med allt nu!!
    Men plussar du kanske du vill komma tillbaka=) Jag kommer med gå ur om jag inte är gravid för då får jag vänta ett år minst tills nästa gång=(
  • lotie

Imorgon ska jag testa BIM-2 vill testa på fredag med och har ett 10 ml och ett 25 ml vilket ska jag testa vilen dag?

Jag har gått upp 2 kg på 2 veckor och jag är jätte smal och har skit svårt för att gå upp men äter som en häst nu=)

• lotie

SNÄLLA KAN NÅGON SVARA??

Jag slutade med mina p-piller för 4 veckor sen nu. Sen förra veckan har jag mått illa, varit jätte trött, känt mig lite febrig och fått svettningar, mina bröst har växt och är jätte ömma nu, jätte hungrig jämt, gått upp 2 kg, haft humörsvägningar, väldigt torr i munnen, haft mensvärk till och från och ont i ljumsken och korsryggen. Jag har aldrig haft nått av dessa symptom innan mens eller någon gång innan.

Har BIM-2 idag och testade negativt med stickor från billigatester.se Hur bra är testen från billiga tester borde jag testa CB istället? Jag har varit så övertygad hela tiden att jag är gravid men är livrädd för att mensen kommer på lördag eftersom jag fått negativt idag. De säger ju att de ska fungera så tigit och de vara bara på 10 ml så borde väl ha visat nu eller?

Kan alla mina tecken bero på att jag slutat med p-piller och kroppen ställer om sig? När försvinner de i sånna fall? när jag fått min mens i helgen eller är jag gravid?

kan inte sluta gråta...har min kropp bara lurat mig att jag är gravid? gett mig alla förhoppningar, jag har planerat allt hur vi ska berätta och möblera om och allt. Så dum man är.

• lotie

Glädjande nyhetr trots minus BMI -1

Igår kom min man hem efter varit bortrest och vi pratade om det och jag förklarade hur jag kännde och då sa han att han vill börja försöka få barn han har kommit fram till det. Så nu är jag den lyckligaste människan i världen trots mina minus för jag vet jag får börja försöka nästa månad.

Så nu undrar jag vad ni har för tips när man börjar med barnverkstaden=)??

Kan jag få samma symptom nästa månad pga p-pillrerna med?

• lotie

Grattis vad roligt!! jag har BIM idag hoppas mensen inte dyker upp=)

• lotie

BIM idag och rosaaktiga flytningar, känner att nåt är pågång nu. Haft lite mensvärk men brukar få jätte ont precis innan den kommer. Har ont i svanskotan bara nu och lite högre temperatur idag igen och trötthet.
    Jag borde väl bli glad trots jag får mens idag när jag slutat med p-piller precis. Då kan vi ju börja försöka nästa månad redan=)
    skummt att den kanske kommer exakt på dagen som jag hade med pillrerna. Men Kommer den inte ska jag testa imån igen=)

• lotie

Hej! Detta är mina symptom. Ska ha BIM 14 december så en vecka innan idag. Hade ju massa symptom förra månaden med det berodde på att jag slutat med mina piller så hoppas det inte är det denna månaden också..hade inte svullen mage då=)

[x] Svullen mage
    [x] Vita flytningar
    [x] Hunger
    [x] Törstig
    [x] Svettningar
    [x] Het/varm
    [x] Glad
    [x] Tyngre/öma bröst
    [x] Större bröst
    [x] Stickningar/hugg i livmodern
    [x] Nästäppa
    [x] Gasig i magen
    [x] Hård i magen
    [x] Kissnödig
    [x] Sugen på något
    [x] Trött
    [x] Sjukdomskänsla
    [x] Drömt att du plussat/fått barn

• lotie

Fick minus idag på BIM-5 så tråkigt men finns ju chans än iaf....men fått lite gulaktiga flytningar någon som vet något om det??

ska testa på torsdag igen någon mer???

• lotie

Jag har gått upp i vikt, fått större bröst, ömma bröstvårtor är super trött och gråter hela tiden. Så inte jätte mycket tecken...men fattar inte varför jag skulle gått upp i vikt annars för, äter som en häst=)

Någon mer som ska testa imorgon jag har BIM-3 då ska testa med CB vanliga. ????

Svar på tråden Symtomlista!