Hur gammal för att få gå gymnasiet?
Hej! Tänkte bara fråga vad åldersgränsen är för gymnasiet?
Alltså hur gammal får man vara som äldst för att börja?
Hej! Tänkte bara fråga vad åldersgränsen är för gymnasiet?
Alltså hur gammal får man vara som äldst för att börja?
19 var det förut i alla fall, kolla Skolverkets hemsida för mer info!
20.
Jag vet inte faktist, men jag tror att det är 20?
Sen så är det komvux som gäller, där får du ju välja dina egna kurser och läsa upp gymnasiekompetens på precis det du vill o behöver
Hoppas alla kids nu inser vikten av att plugga när man har åldern inne, så slipper man ta igen detta senare i livet.
20
fast vux (komvux) och gymansiet är olika. är tills du är 20 som man kan läsa på gymnasiet. tidigast det halvåret du fyller 20 kan du börja på komvux.
Jag började det året jag fyllde 19... det året jag fyllde 20 var försent
jo ska man börja gymnasiet måste man vara max 19. men om du börjat skolan ett år försent kan du vara 20 när du går ut. ibland till och med 21.
Det år man fyller 20 är det som sagt försent. Jag är 19 och bytte program i år, sista chansen så jag valde att byta till ett Natur som jag trivs otroligt bra med. Har bara gått ett år på det program jag valde först pga mammaledighet.
Ska naturligtvis inte stå ett Natur, ändrade i texten lite och ett ord blev kvarglömt Har en ovana att inte kontrollera texten förrän jag redan tryckt på Posta inlägg.
Det var jag, 22 när jag gick ut eller inte riktigt, jag gick ut i maj och fyllde 22 i augusti men det var ju under det året. Fast jag tycker att det var lite jobbigt att gå med de som var 3 år yngre för åldersskillnaden märktes så tydligt. Nu skulle den inte märkas men då gjorde den det.