• lollipop85

trippelkur pergo?

Tackar på förhand om det är någon som orkar svara. Har nu tagit en enkelkur och en dubbelkur som inte gav någon ägglossning, äggblåsorna var endast 9mm på dag 12 med båda kurerna.

kommer jag kunna få ägglossning om jag provar en dubbelkur igen?

har någon fått ta en trippelkur och isf hur många dubbelkurer har du tagit innan du ökade dosen?

• Svar på tråden trippelkur pergo?
  • Aqua ros

Det undrar jag me.

♥~*~♥ Längtan ♥~*~♥
  • lollipop85

då hoppas vi att någon svarar =)

• Meleah

Innan vi gick över till IVF provade jag tre verkningslösa pergokurer. En enkel, en dubbel och en trippel. På rad.

Vad jag har förstått så är det lite beroende på vilken läkare man har. Min läkare förespråkar IVF och han ville väl snabbt kolla om pergotime hjälpte mig och när det inte gjorde det gick vi direkt vidare. Tjopp, tjopp... Det var snabba bud.

Vilya 1 år - 2008-05-29
  • lollipop85

okej ja då kanske jag åxå får ta en trippelkur och om den inte funkar, gå över till IVF.

tack för ditt svar!

• Treasures

Under våren åt jag enkel- dubbel- och trippelkur Pergotime (en av varje) utan att få ÄL (bekräftat med prog.prov, ej VUL). I juni fick jag sedan Metformin och har nu i höst hunnit med en enkelkur utan att få ÄL och en dubbel då blodprov dag 21 inte visdae på ÄL, men ev kan jag ha haft en sen ÄL, typ dag 31....väntar nu och ser om jag får nån mens av mig själv eller om jag får starta om med Primolut nor som vanligt. I vilket fall så blir det ett nytt försök med trippeldos Pergotime.

• mammas favorit

ibland kan kroppen vara trögstartad..fick inte äl förren efter 6 kurer med enkel, dubbel och trippel..äl på dag 22 osv

Svar på tråden trippelkur pergo?