• lina822

Brukar Ivf/icsi barn födas tidigare än beräknad??????

Jag är i v30 och börjar fundera lite. Har gjort icsi och undrar om det är skillnad från normal graviditet?
    Jag menar om ivf barn föds tidigare? Har hört att de låter inte gå över tiden ivf graviditeter? varför?
    Har problemfri graviditet(förutom foglossning) än så länge. Enligt BM så mår bebisen bra.

• Svar på tråden Brukar Ivf/icsi barn födas tidigare än beräknad??????
  • Sötisa

Jag tror inte det är så stor skillnad men jag fick två veckor för tidigt..
    Sen har jag hört att i vissa län får man inte gå över mer än tio dagar om man gjort ivf, jag frågade min bm och här i västra götaland så gör man ingen som helst skillnad på om man har gjort ivf eller inte när det gäller igångsättning.

Lycka till, snart är det dags oavsett

• Kiapia

Nej, för oss blev det inte för tidigt i alla fall och vi gjorde ICSI. Vår dotter föddes ca 2 veckor efter BF.

• Funderaren

Här anses en ivf/icsi grav vara som en helt vanlig grav så fort man blivit "ivägskickad" från ferten.
    Min son kom 11 dgr tidigare än beräknat men alltså helt inom normalmarginalen som ju är +-14 dgr. Är nu gravid igen och har bf i helgen. Den kommer nog troligtvis efter bf denna gång =/

• s v e a

min son kom fyra dagar sent.
    ICSI är som vilken annan graviditet som helst, fast vi vet ju något säkrare när vi blev gravida, så vi kanske har ett säkrare BF. Men vissa bebisar vill ut tidigare, några väljer att stanna lite längre.

Åh, jag vill också vara gravid igen!
    testade minus efter FET för ett tag sedan...

• lina822

Det kommer att gå bra nästa gång ska du se! Det lyckas ju inte alltid på första gången......

• Anne69

Mina har båda fötts kring bf, dock båda ggr på igångsättning så de hade väl annars snarast varit sena.

Svar på tråden Brukar Ivf/icsi barn födas tidigare än beräknad??????