Inlägg från: siamusen |Visa alla inlägg
  • siamusen

Älskade Jolinè!!

lejone skrev 2008-10-23 00:24:19 följande:
    Kan de inte bara få döpa ungen till va de vill precis som alla andra?
    Jo, men da far man râkna med att folk uttalar det fel

TS- vad fôr slags idéer vill du ha?
  • siamusen
    Fröken Carpemo skrev 2008-10-23 00:28:32 följande:
    Vad är det för fel på er folk egentligen? hur i hela friden kan ni säga att hennes dotters namn är felstavat? vill hon ha det stavat så så ska hon väl själv klart göra det. ag heter Hannah men man utalar ju inte h et o de är då ingen som har mobbat mig för de. h et är ju bara för skojskull/syns skull samma som hennes é! står det i nån lag hur alla namn i hela världen stavas? och hur i helvete kan ett "felstavat" namn vara obildat? jag blir så jävla irriterad över folk som inte har bättre för sig och tro sig veta allt och ska alltid ha rätt! men ju är det så att det är hennes dotter det är bara hon som bestämmer hur hon ska döpa sitt barn, ingen ska behöva komma med "goda" råd. ge faan i hur det stavas! Ni har inte med det att göra!
    Nej, ditt h âr ett stumt h medan ett é alltid uttalas. Stor skillnad.
  • siamusen

Att (uttalet) jolin kan ha manga olika stavningar är det ingen fraga om, Jolene, Jolin, Joline.

Dock kan Joliné aldrig bli jolin rent uttalsmâssigt.

Men, TS har ju all rätt i världen att stava namnet sa och att uttala det jolin om hon vill, bara hon har i atanke att andra kommer tro att det är nagot annat sa är ju ingen skada skedd s.a.s.

• siamusen
    wooonderchild skrev 2008-10-23 13:56:44 följande:
    Linda1976... hur gammal är du egentligen lr??Har du verkligen inget vettigare för dig?? *PATETSISK*
    Vad vill du ha för slags tips da?
  • siamusen
    wooonderchild skrev 2008-10-23 13:58:39 följande:
    Ja TÄNK OM du hade stavat hennes namn Alicé... GUD va mycke jag skule bry mig om det... NOT!!
    Nej,men det skulle ändra uttalet av namnet dâr med.
  • siamusen
    wooonderchild skrev 2008-10-23 14:00:56 följande:
    siamusen: vad man kan ha för psalmer... lr om ngn vill berätta hur dom hade deras dop... :)Pratar om att ha låten älskade barn...
    ok...vi hade Imagine (Lennon) som ingångslåt pa orgel. Sjöng Nu är det morgon som psalm. Brorsan sjöng Handens fem fingrar och som utgångslåt hade vi What a wonderful world (Armstrong).
  • siamusen
    wooonderchild skrev 2008-10-23 14:10:48 följande:
    och i dom reglerna står det att man IIIIIINTE för döpa sin dotter till Joliné och stava det såååååååå??????????????
    Man får stava sina barns namn hur man vill (om det bara godkänts som namn vill säga) men om man vâljer en knepig stavning får man vara beredd pa att folk kommer uttala det annorlunda än vad man sjâlv vill.

I ditt fall finns det en stor "risk" att folk kommer uttala det JolinE.

Har du inga problem med det sa är ju allt klappat och klart

Min yngste son har ett knepigt namn som jag âr beredd pa att fa stava och höra fel uttal pa. Störmig inte alls, men jag var medveten om det fran bôrjan ocksa.
Svar på tråden Älskade Jolinè!!