Inlägg från: Linda1976 |Visa alla inlägg
  • Linda1976

Älskade Jolinè!!

idiblon yes skrev 2008-10-23 09:54:42 följande:
    Skärp dig och stava namnet som det ska stavas om du inte vill att både du och din dotter ska få sämre förutsättningar och bli utdömda bara för att du tycker det är "fiiint" att stava helt fel!
    Håller med. Har läst hela tråden, och ts - FÖR HELVETE - ta ditt förnuft tillfånga, svälj stoltheten och stava dotterns namn på ett vettigt sätt.

Tänk om jag skulle stava min dotters namn Alicè - HAHAHAHAHAHA.
  • Linda1976
    Qaroliine skrev 2008-10-23 12:52:32 följande:
    Tycker du ska ändra hennes stavning ASAP, annars är hon inte unik! Bara en vanlig Alice och det vill du väl inte?
    Ja, jag får nog göra det - jag vill ju att det ska vara unikt! Vad tror du om att stava det Göran? Och när folk inte fattar, ska jag ryta "MEN JAAAAAAAAAAAAAG och hennes PAAAAAAAAAPPA vet ju hur det uttalas, det är det viktiga, sen om andra inte fattar att Göran uttalas "allis" är inte mitt fel"
  • Linda1976
    wooonderchild skrev 2008-10-23 13:56:44 följande:
    Linda1976... hur gammal är du egentligen lr??Har du verkligen inget vettigare för dig?? *PATETSISK*
    Mitt nick ger en liten ledtråd om min ålder. Humor kan man ha även som 32åring vettu

Att DU skulle bry dig om dotterns stavning tror jag knappast, men inte av den anledningen att du inte känner oss...

Och nej, jag har inget vettigare för mig, eftersom jag e hemma å sjuk och orkar inget mer än sitta här och oja mig över stavningar som är hårresande.
  • Linda1976
    AmmiK82 skrev 2008-10-23 14:56:20 följande:
    Borde inte någon av moderatorerna komma och säga till kanske så Ts får faktist ha sin dop-tråd ifred.Varför kan man bara inte låta bli. Kanske välja ett bättre ställe att börja kritisera? Varför startar ni inte en egen tråd om hur synd det är om barn vars namn stavas och uttalas fel?
    Skilj på kritik och info!

Jolinè uttalas Jolineee/Jolinääää oavsett vad intentionen är. Vill man att det ska uttalas Joliin så får man stava det på ett sätt som genererar detta uttal.

Varför väljer man att, efter att ha fått reda på hur stavningsregler funkar, stava helt fel? Ingen här vill vara elak, bara på ts att förstå hur illa det ser ut med (`) på tokigt sätt.
  • Linda1976

Jag bryr mig om ts dotter, som kommer att få sitt namn feluttalat hela skolgången... alla upprop, lärare, vikarier....

En sak om man inte vet hur stavningsreglerna är, men när man får det berättat för sig och ändå vill hålla fast vid totala felaktigheter.

Överför resonemanget på vad som helst, så ser man hur tokigt det är....

Svar på tråden Älskade Jolinè!!