Inlägg från: LAV0LINA |Visa alla inlägg
  • LAV0LINA

Älskade Jolinè!!

Ojdå. När du har en accent där så kommer det uutalas Jolinäh (accent betyder att man lägger en betoning på e'et inte att det förblir stumt)

wooonderchild skrev 2008-10-22 23:41:28 följande:
    utalar hennes namn "Jolin" med stavar det Jolinè för tycker det är fint..
  • LAV0LINA
    Svar på #171
    Ok, jag förstår att NI struntar i hur folk uttalar hennes namn, men vad kommer hon själv att tycka tro? Jag som heter Sofie hade inte gillat att stava Sofié och sen att e'et inte ska betonas och ständigt få gå och rätta folk som uttalar det Sofié.
    För om ni uttalar hennes namn Joline (utan betoning på e'et) kommer även hon att rätta alla som säger Joliné. Det är inte skoj att behöva rätta sitt namn hela tiden bara...
  • LAV0LINA

Det vet du ju inte, eller hur? Kan mycket väl hända att hon kommer tycka det är jättejobbigt. Jag vet själv hur jobbigt jag tycker det är att sätta folk som envisas med att kalla mig Sofia. Bönade och bad om att få byta till mitt andranamn (Anna, som ju alla kan stava rätt) när jag var mellan 10 och 16 år..
    Tycker inte du ska bagatellisera sånthär.

wooonderchild skrev 2008-10-23 14:37:20 följande:
    hahahahahhahahahahahhaha!!! hon kommer att lida.. ASG!!! för att hon enligt stavning ska uttala hennes namn Joliné med betonat é... Hahahhahah!!! jag loooooooooover hon kommer gråta floder varje dag i hela sitt liv.. stackrs min dotter som har ett betonat é på slutet.... SKRATTAR!!!
  • LAV0LINA
    Svar på #176
    oj, att rätta folk, inte sätta folk
    LAV0LINA skrev 2008-10-23 14:42:22 följande:
    Jag vet själv hur jobbigt jag tycker det är att sätta folk som envisas med att kalla mig Sofia.
  • LAV0LINA

Du får gärna läsa mitt inlägg nr 176 en gång till.
    Du vet ju inte hur din dotter kommer tycka om det. Hon kan mycket väl tycka det är jättejobbigt!

wooonderchild skrev 2008-10-23 14:44:44 följande:
    jag verkligen LOVAR att hon kommer gråta hela sitt liv för att någon, någon gång i hennes liv kommer att betona hennes namn med é i slutet... NOT!!!
  • LAV0LINA

Om du läser ordentligt vad jag skrev så kanske du förstår vad jag menar.
    Jag är inte döpt till Sofia.

wooonderchild skrev 2008-10-23 14:47:15 följande:
    Ja då är din mamma lika *dum* som jag då eftersom att hon döpte dig till Sofia.. lr??
  • LAV0LINA
    Svar på #193
    Vem påstår att din dotter kommer lida av det?? Jag sa att du bör inte ta för givet att hon inte kommer tycka det blir jobbigt att rätta folk som uttalar hennes namn fel.
Svar på tråden Älskade Jolinè!!