• MissLilo

nacspärr...hur länge???

Vaknade i morse trött.......gick upp...öppnade balkongdörren, drog upp pscenerna,och sen lyfte jag upp dottern........strålade till i hela ryggen, nacken, och ut till bäge armarna, och t.o.m benen!!! Trodde inte det var möjligt!!!! Fic ringa mina syskon(efter 1 timma,då jag iaf kunde lyfta underarmen) som fick ta hdn om dottern, på 7 månader...då jag varken kunde röra nacken en mm, benen, eller nåt för den delen. Nu e jag dock öm, och forfarande så pass ste att nacken e orörbar. Åt sidorna går ok...men bakåt......en nära döden upplevelse.

HUr länge ska den sitta i???? Hr kan man göra för att bota den??
    Har snort in med tigerbalsam regelbundet nu.....suttit så vamt kläd att jag runit bort. Undvikit att ligga ner....(gjorde det i början, gör inte om det igen..emn nu måste jag få ligga snart....scoliosen tar kål på rygegen snart!!!)). Och inte burit dottern, för att undvika att an spänner msuskleran, samt en arm dusch.....Men det senda som hjälper mig att slappn av ä alvedon, och tigerbalsam.

Svärmor kommer hit från Egypten i övermorgon.....och vill hinna städa...men klara ju inte va det nu ju. Vill inte vara helt invalifd heller. Var redan det när a var därnere i somras förra året, då jag låg nedbäddad gravid, i turistdiarre, graviditetsklåda och helt deckad av 40+...och helt nere av att min katt dött där nere.

Rinner ju bort när man sitter ute i trädgården med halsduk och en stickad polo. *torkar svetten*

några tips???

Är dte normalt att dte kommer sådär utan förvaring.
    För i normal afall vaknar man ju med det!???

• Svar på tråden nacspärr...hur länge???
  • Fru Indosaurie

Jag får nackspärr om jag bara har varit ute när det blåser, kallt eller varmt.
    Men så är jag också extremt känslig.

Det är olika hur fort det brukar gå över, ibland 1 dag, ibland 2, ibland fler..

Hoppas verkligen att du blir bättre snart!

• Fru Indosaurie

Just ja, jag glömde.

Jag behöver inte vakna med det, det kan komma när som helst under dygnet.

• panter

Jag brukar vakna med nackspärr ibland, men den brukar gå över fram mot em.

• CB72

Hur du "lossar" en nackspärr

Be din man/sambo, ställa sig bakom dig,, (sitt ner på en stol)..

Titta åt ena sidan,,,, då sätter han sin ena hand på den kinden som du visar "fram" å trycker allt du orkar mot hans hand, å han håller emot..

Upprepa det på båda sidor några gånger..

Lycka till..

Om du inte fattar vad jag menar här.. Så säg till så ska jag försöka skriva mer utförligt

• CB72

japp,, testa, (visst det känns men man står ut det är så få min det handlar om,, antingen det eller gå med spärren en hel dag i onödan å spänna sig så det blir värre), det funkar.. Min läkare var måttligt less att se mig där var å varannan dag, för att lossa den.. Men numer har jag ingen nackspärr,, sedan min op

Mår som en prinsesssa..

Svar på tråden nacspärr...hur länge???