När börjar ni julpynta?
Vill verkligen börja julpynta nu men det känns ju aningen tidigt när det inte ens har hunnit att bli november..... bli december nån gång!!!
Vill verkligen börja julpynta nu men det känns ju aningen tidigt när det inte ens har hunnit att bli november..... bli december nån gång!!!
Jag plockar fram ALLA mina julsaker (utom julgranen då) på torsdagen eller fredagen före 1:a advent! Julgranen kommer upp ett par dagar före lucia
Jag längtar också efter julen, är mycket tradtionsbunden
Jopp, älskar att ha granen tänd och även katterna gillar när det kommer in träd i huset
runt första advent...då åker ju adventsakerna fram och sen nån vecka senare julgran och annat.
Till första advent plockas bara ljusstakarna fram.
Resten får vänta till lucia minst.
Adventspyntar fredagen eller lördagen 1:a adventshelgen, då åker stakar fram, julgardinerna upp...o lite juleljus !
Sen börjar jag så smått med dukar,tomtar o annat på lucia o granen inhandlas nog på helgen innan julafton.
Jag älskar julen och kan inte hålla mig., så vi har börjat med att sätta upp ljusslinga runt hela huset, och så har jag bytt gardiner i V-rummet och sytt nya kuddöverdrag i samma som gardinerna..
jag springer och sneglar på kartongerna nu så och har gjort de i ca en vecka.. så jag tror nog att rästen åker upp ihelgen...
gäller bara att övertala min sambo om att de är OK att pynat nu...
Varför ska man bara få njuta av julpyntet och sånt i ca 1månad?
De är ju såå mysigt med julpyntet och de lyser öpp den här mörka och gråa vardagen..
de är vad jag tycker...
stakar o sånt åker väl upp till första advent, och julgranen vid lucia
1:a advent sätter jag upp julgrejerna. Är hård på det, inte en dag före. Åsså ska det ner på tjugondedag jul. Punkt!
Brukar sätta fram allt 1a adventshelgen, men tjuvstartar i år eftersom vår lille bebis föds 1a dec