När börjar ni julpynta?
Vill verkligen börja julpynta nu men det känns ju aningen tidigt när det inte ens har hunnit att bli november..... bli december nån gång!!!
Vill verkligen börja julpynta nu men det känns ju aningen tidigt när det inte ens har hunnit att bli november..... bli december nån gång!!!
Nu är det äntligen snart dags för adventspyntet, ååh vad jag längtar, men jag vägrar tjuvstarta
jag längtar nått så grymt, tror de åker upp på fredan innan advent. =) ska bli så otroligt mysigt!!! Längtar!
allt utom julgranen åker upp till första advent, julmusiken spelas på hög volym och som tur är jag långledig kring första advent
14 dagar kvar sen ska stakar och tomtar upp
28 november. Det är min födelsedag så då åker det fram. ibland kan det bli nån dag före med. I år åker det iaf på födelsedagen. Vill ha det mysigt när folket kommer till mig.
allt utom granen åker fram 30/11
allt pynt 1 december..julgranen sätter jag upp några dagar innan julafton
här åker allt upp till 1:a advent, gardiner, ljus, stakar, pynt.
granen huggs och kläs alltid 3:e advent.
själv blir ja smått tokig o bara väntar på att få pynta fint o mysigt i hemmet!
har gjort lite nya inköp o ska damma av julsakerna som står i förrådet i veckan iallafall... kanske hänger jag upp julgardinerna till helgen... måste hålla mig lite till...! :)
men visst vill man få fram allt nu när de e så mörkt, grått o trist ute!
Har ingen lampa på balkongen så har tänkt att ljusslingan kan komma fram så fort jag kommer hem..
Om några dagar eller om sambon får fixa fram den..
Sen kommer allt annat fram lite då och då..
Adventsljusstakarna åker fram lagom till första advent. Resten av julpyntet tas fram på lucia.
Förmodligen början på nästa vecka, eftersom att vi åker till Thailand första advent & vill ha allt klart tills ja kommer hem.
Jag brukar ta fram allt till första advent.
Första advent åker julgardiner, dukar och advents stjärnor och ljusstakar upp. Sen blir det allt mer, ju närmare julen man kommer.
Missade den här tråden, så jag startade nyss en egen på samma tema!
Här är nån ljusslinga uppe, några adentsstjärnor, nya vintergardiner i ett par fönster osv. Finns inget bättre än att få plocka fram detta! Vi behöver ljuset i mörkret!
Alla adventssaker kommer fram till advent, tomtarna får vänta nån vecka till. Har olika lådor för detta.
Eftersom julen är viktig för mig blir det mycket pyntande o städande, och för att få valuta för jobbet tar jag gärna fram sakerna rätt tidigt.
1:a advent!
Julgranen och jesusbarnet får vänta tills dagen innan julafton. =)