Calles matte skrev 2008-10-27 13:14:39 följande:
Så länge barnen är så små som 11 år och nedåt är nog inte deras uppfattning om vad en semester bör innehålla så särskilt utpräglad, det är bra mycket svårare att utforma en familjesemester så att den tilltalar en 16-åring kan jag intyga. Få 16-åringar vill göra samma saker som 5-6 åringar vill...Jag har absolut ingenting emot att ni väljer att alltid ta med alla barn på alla resor, jag tycker att det är helt upp till er. Det jag reagerar på är att alla verkar vilja lägga sig i hur vi som inte vill ta med alla barn jämt gör...
Det är väl skillnad på att lägga sig i och att säga vad man tycker?! Tråden handlar ju om vad folk tycker i frågan.
Inte vill min 1-åring och min 11-åring göra samma saker när vi åker på semestern, men då får man ju göra olika saker olika dagar så att alla får ut något av resan. En dag kan man ju åka till vattenparken för 11-åringens skull och en dag till djuparken för de små. Semestern i sig blir då anpassad till alla.
Flera i den andra tråden, samt folk i min närhet berättar om hur hemskt de tyckte det var att deras föräldrar bara tog med "de nya" barnen och hur bortskuffade de kände sig. Vissa menar också att det har förstört relationen till den föräldern helt.
Tror du inte alls att barn tar illa upp om man lämnar dem hemma från en semester och åker med de andra barnen? Oavsett om det är till junibacken så måste ju de äldre barnen känna att ni hellre gör saker med de små än de stora?! Eller?