• Anonym (NN)

Åkte fast för rattfylla 35300:- böter!!!!!

Antalet dagsböter skall bestämmas till lägst 30 och högst 150 eller 200 vid flerfaldig brottslighet. Lägsta dagsbotsbeloppet är, sedan en höjning år 2006, 50 kronor och högsta möjliga är 1000 kronor. En dagsbot är tänkt att motsvara en dags nettoinkomst, rent praktiskt beräknas beloppet som en tusendel av den dömdes årsinkomst (efter att vissa avdrag gjorts).

• Anonym (NN)

Petitess: RPS = Rikspolsstyrelsen, förkortas INTE RPS Styrelsen (S = styrelsen.....

Anonym skrev 2008-10-23 19:06:45 följande:
    Fiona M:Min sambo ska RPS styrelsen imorgon och se vilket basbelopp och vad mer de baserat bötern på. Det är väl bara vänta och se...Är det någon som vet hur lång tid man har på sig att betala?Står nämligen inget på inbetalningsavin...
  • Anonym (NN)

Du har ju fått svar på ur man räknar böterna. Vad mer vill du ha svar på? Vad för jobb han ska söka? Tja.... det finns ånga som har jobb men inget körkort.

Anonym skrev 2008-10-23 19:23:43 följande:
    Hjege:Det var inte meningen att han skulle köra bil dagen efter utan att han skulle gå till dagis.Det här är ingen vardagshändelse i vårt liv, så jag hade inte en tanke på att det kunde hända...Och gud vad trött jag är på alla påhopp nu....Det tycker det verkar som alla ¨duktiga¨ människor som inte gjort fel i hela sitt liv hänger på FL.Jag skrev inte här för att bli påhoppad utan för att få råd och svar på mina frågor....
  • Anonym (NN)

Att köra rattfullär ett väl medvetet val. ÄR man osäker dagen efter.... vad göra? kör inte....är inte svårare än så.
    fam kaos skrev 2008-10-23 20:41:59 följande:

Och du har aldrig i hela ditt liv gjort något som du efteråt ångrat och inte tyckt kändes okej? Det är du nog isåfall rätt ensam om.
  • Anonym (NN)

Dubbel bestraffning syftar på att du kan inte dömas för samma brott 2 gånger. Att du får böter och blir av med körkortet är inte dubbel bestraffning...... Då hade ju livstids fängelse OCH skadestånd också varit det........

MrsHeadrush skrev 2008-10-23 23:17:13 följande:
    Jag måste bara flika in... Rätta mig om jag har fel, men är inte Sveriges lagstiftning emot dubbel bestraffning? Alltså antingen böter eller bli av med körkortet. Min man körde för fört för ett år sedan och blev då av med kortet i två månader och fick böter... Men enligt lagen så är det väl fel eller är jag helt ute och cyklar nu?
  • Anonym (NN)

Fel, du bör läsa på lite
    Anonym (xx) skrev 2008-10-24 06:03:16 följande:
    [citat]
    Har bara läst Ts.Summan beror nog på att barn fanns med, eller? Det är vad jag tror iaf.

Svar på tråden Åkte fast för rattfylla 35300:- böter!!!!!